וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים: כתב אישום כנגד מפקד מחסום בגין אונס פלסטינית

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 23:01

נדיר בדר ששימש כמפקד מחסום ב"עוטף ירושלים" מואשם באונס צעירה שהכיר במסגרת תפקידו. לפי כתב האישום, כשביקשה לסיים את הקשר הרומנטי שניהלו, הפך אובססיבי, אנס, תקף ואיים; "אני אשבור לך את הראש, הסוף שלך יהיה בידיים שלי". המשטרה: "עוד טרם האישום הוא פוטר מהחיל"

בווידאו: גזר דין לקצין חיל הים שהורשע באונס אישה בת 70 בבסיס צהל/שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום כנגד איש משמר הגבול נדיר בדר בן ה-39 מחורפיש, ששירת בפלוגת 'עוטף ירושלים' בתפקיד מפקד מחסום אל ג'יב ופיתח קשר רומנטי עם פלסטינית שעברה במחסום. לפי כתב האישום, בדר הפך אובססיבי כלפי הצעירה, ולכשבקשה לעזוב אותו - הוא איים עליה כי יבייש אותה בפני חברותיה ובני משפחתה, ניתץ מכשירי טלפון ניידים השייכים לה, כפה עליה קיום יחסי מין.

בין האיומים עליה ועל משפחתה, אמר בדר כי יפגע בבנה הקטין באומרו "אני אשים את האקדח על הבן שלך", ושלח מסרונים מאיימים כדוגמת "את עוד תשלמי ביוקר יא בוגדת", "אני אשבור לך את הראש, בוגדת", "הסוף שלך יהיה בידיים שלי שרמוטה". הוא אף הגיע לביתה והודיע "תפתחי את הדלת, אני רוצה להתחתן איתך" ומשלא פתחה הוא איים, "אם לא תפתחי את הדלת אני אהרוג אותך".

בדר מואשם בגין סדרה של מעשי אונס, מעשה סדום, תקיפה, איומים, הטרדה טלפונית, פגיעה בפרטיות, הפרת אמונים, הפרת הוראה חוקית ועוד. הוא כופר במיוחס לו מכל וכל. משפטו יתקיים בפני הרכב שלושה שופטים.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
כתב אישום הוגש נגד נדיר בדר, בגין שורת מעשי אונס שביצע בפלסטינית. היכל המשפט חיפה/אתר רשמי, ללא

ההיכרות בין מפקד המחסום לפלסטינית התרחשה במחסום לפני כמעט חמש שנים, כשבפברואר 2018 היא ביקשה לעבור במחסום יחד עם אביה. על פי כתב האישום בדר נתן לה את מספר הטלפון שלו ואמר לה כי הוא נכון לסייע להם בכל עת. היא התקשרה אליו יומיים אחר כך בעת שלא היה במשמרת, וביקשה שוב לעבור במחסום ותוך כך שיתפה שהיא בהליכי גירושין מבעלה שאף תקף אותה. לבקשתה, הוא נכנס למערכות הממוחשבות המשטרתיות, בדק פרטים אודותיה ואודות הגרוש ואחיו, ואף עדכן אותה בתוצאות הבדיקה ובצו ההרחקה שהוצא כנגד הגרוש שלה וכי שללו מאחיו של הגרוש את אישורי הכניסה לארץ. בחודשים שבאו לאחר מכן, התפתח הקשר והם בילו בצימרים ובמלונות.

בשלב מסוים, ביקשה הצעירה להיפרד מבדר, כשחשה שהוא קנאי לה ומפתח בה תלות. מכתב האישום עולה שהוא דרש ממנה להיות זמינה כל העת וביקש לדעת בכל רגע נתון היכן היא נמצאת, דרש להאזין לשיחותיה עם הוריה ואחיותיה, הורה לה שלא להתאפר בעת שהיא יוצאת לעבודה, וכן אסר עליה ללבוש פרטי לבוש מסוימים. הוא הגיע למקום עבודתה לעתים קרובות מבלי שחפצה בכך ובלש אחריה באמצעות הפייסבוק שלה, שהעתיק את פרטיו אליו. למרות התנגדותה ואזהרתה כי משפחתה אינה יודעת על הקשר ופרסומו עלול לפגוע בה, הוא העלה תמונה משותפת שלהם כתמונת הפרופיל שלו בוואטסאפ. ביום אחד המתואר בכתב האישום הוא התקשר אליה 42 פעם.

עוד לפי כתב האישום, באוגוסט 2018 באחד הנופשים שלהם, בצימר בכפר ורדים, הוא שבר את הטלפון הנייד שלה. בכתב האישום נמצא גם כי באותו חודש הוא גם איים עליה כי אם לא תיסע איתו למלון בחיפה הוא יבייש אותה. לפי העובדות בכתב האישום כשהגיעו לחדרם במלון ביי ויו, ובהמשך לוויכוח ביניהם שהחל עוד בדרך, ברכבת, על רקע החדירה שלו לפייסבוק שלה, הוא תקף אותה תוך שדחף אותה, חנק אותה בשתי ידיו, סטר לה, משך בשערה, תלש את השעון שענדה, הטיח אותו ברצפה ושבר אותו, וכך עשה גם לטלפון הנייד שלה ושוב שבר גם אותו. מכתב האישום עולה שהיא סירבה לקיים אתו יחסי מין, ניסתה להדוף אותו והוא אנס אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בדר אינו עצור - ומח"ש אף אינה מבקשת את מעצרו. המחלקה לחקירות שוטרים/ראובן קסטרו

עוד בכתב האישום עולה שבאירוע אחר, במלון "קראון פלאזה" בחיפה אליו הגיעו באפריל 2019, לאחר ויכוח במכוניתו ובעת שהוא עמד בדלפק הקבלה - היא נמלטה במורד הרחוב, עצרה נהג מונית אקראי וביקשה שייקח אותה לתחנה המרכזית. אך אז, הגיע אליה בדר ברכבו, הורה לה לעלות לרכב, ובעת הנסיעה משך בשערה, הטיח את ראשה בלוח המחוונים בעודו צועק "את לא תעזבי אותי", עצר את הרכב, נטל את הטלפון שלה וניתץ גם אותו. היא יצאה מהרכב ושוב ניסתה להימלט תוך זעקות שיעזוב אותה אבל הוא הכניס אותה בכוח לרכב. כשאדם זר הבחין באירוע הוא הורה לה לעשות הצגה כאילו לא אירע דבר. הם שבו לחדר במלון, ולמחרת הוא רכש לה טלפון חדש, אבל כשלא התרשמה מהמחווה - הוא שבר גם אותו. אחר כך לפי כתב האישום, הוא שוב כפה את עצמו עליה, אנס אותה ועשה בה מעשה סדום.

בדר אינו עצור ומח"ש אף אינה מבקשת את מעצרו. מכתב האישום עולה שב-15 למאי 2019 הוא נחקר במח"ש לראשונה, ואז שוחרר תוך שהוזהר שלא ליצור עם הצעירה קשר. אך הוא המשיך ושלח לה מסרים והתקשר אליה עשרות פעמים, לרבות בשיחות וידאו ומטלפונים של אחיו ואמו. עקב כך, הוא זומן שוב למח"ש ושוב הוזהר, אבל לפי כתב האישום מיד אחר כך, רכש טלפון חדש ושוב ניסה ליצור עמה קשר תוך שמסר לה כי הוא "שבור והרוס".

שלושה פצועים באורח אנוש ובינוני בקטטה בחדרה. 11 ביוני 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"עם פתיחת החקירה, הוצא השוטר לחופשה כפויה". משטרת ישראל/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין יוני דדון, המייצג את בדר עם עורכת הדין לימור לוי מלאך דדון, מסר לוואלה בהתייחסות, "תמוה בעיני שנזכרו להגיש כתב אישום לאחר כל כך הרבה שנים, בלי שום סיבה נראית לעין. כמו אז, כך גם היום, הוא מכחיש כל קשר לעבירות המיוחסות לו. כל שהיה ביניהם היה בהסכמה והוא מתכוון להוכיח את חפותו בבית המשפט".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם ערכי הארגון ונורמות ההתנהגות המצופות משוטרים. עם פתיחת החקירה, הוצא השוטר לחופשה כפויה. בהמשך לאחר שימוע, לפני כשנתיים וחצי, ועוד טרם הגשת כתב אישום פוטר השוטר מן החיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully