וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים מחוץ לכנסת נגד הממשלה החדשה: "השחיתות מדבקת"

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 13:15

המפגינים, שאליהם הצטרפו כמה ח"כים מהאופוזיציה, התאספו בסמוך למשכן לפני ההצבעה על ממשלת נתניהו השישית, והמשטרה חוצצת בינם לבין תומכי נתניהו. "הון, שלטון, עולם תחתון", קראו המפגינים, שחלקם נופפו בדגלי הגאווה

בווידאו: מאות מפגינים מחוץ לכנסת נגד הממשלה החדשה: "השחיתות מדבקת"/שלומי גבאי

אלפי אנשים מפגינים הבוקר (חמישי) מחוץ לכנסת לקראת השבעת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו. המשתתפים מניפים דגלי ישראל ודגלי גאווה, והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "זהירות, השחיתות מדבקת", "לא לממשלה של עבריינים" ו"נתניהו - לא מפקירים להט"ב בשטח". המפגינים קראו "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"באנו חושך לגרש", וכן קריאות נגד השר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר. המשטרה נפרסה במקום בכוחות גדולים כדי למנוע הפרות סדר, וחצצה בין המפגינים לבין תומכיו של נתניהו.

לצד המפגינים, הגיעו להשתתף גם חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם מרב מיכאלי, יואב סגלוביץ' ומיקי לוי. גם אשתו של ראש הממשלה היוצא, ליהיא לפיד, יצאה להשתתף במחאה.

הפגנת ארגון 'צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה' בזמן השבעת הממשלה, מחוץ לכנסת, 29 בדצמבר 2022. שלומי גבאי
"לא ניתן לכם רגע אחד של שקט". המפגינים מחוץ למשכן הכנסת, הבוקר/שלומי גבאי

"יש כאן כמה תופעות מקוממות", אמר עמנואל, מפגין בן 83. "נתחיל מזה שמי שעומד בראשות הממשלה יש לו כמה תיקים כבדים מאוד. שר המשטרה הוא עבריין מורשע, שר האוצר לא עשה צבא, שר הפנים הוא גם עבריין מורשע, החרדים לא משרתים בצבא ומה שנקרא 'ציונות דתית' רוצים לפגוע בערבים, בלהט"בים. יש כאן שתי קבוצות קיצוניות - החרד"לים מצד אחד והחרדים מצד שני, שנתניהו לוקח אותם בשביל לפתור את הבעיות האישיות שלו. אני, בן אדם בן 83 שלחם במלחמות ישראל, רואה לאן המדינה שלנו הולכת ואני לא יכול לשבת בבית ולא לצאת למחות".

ליהיא לפיד בהפגנת ארגון 'צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה' בזמן השבעת הממשלה, מחוץ לכנסת, 29 בדצמבר 2022. שלומי גבאי
ליהיא לפיד בהפגנה מחוץ לכנסת/שלומי גבאי
הערכות להפגנה בזמן השבעת הממשלה, מחוץ לכנסת, 29 בדצמבר 2022. שלומי גבאי
המשטרה מנסה למנוע חיכוכים בין מתנגדי נתניהו לתומכיו. שוטרים על סוסים מחוץ לכנסת, היום/שלומי גבאי

על המפגינים נמנות גם עשרות פעילות מתנועת "נשים עושות שלום". "ממשלת ישראל, הסכסוך לא ייעלם. הקשיבו לקריאת האימהות הישראליות והפלסטיניות. לא נוותר עד שנגיע להסכם מדיני. אין לכם את הזכות לדון אותנו ואת ילדינו לעתיד של מלחמות ומעגל דמים", אמרו פעילות התנועה.

תא"ל במיל' אסף אגמון, ממובילי ארגון "צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה", אמר לפני תחילת ההפגנה כי "זה הזמן להתנגד בקול גדול מול מי שמבקשים לפרק את הדמוקרטיה, את הצבא, את מערכת המשפט ומקדמים בגאון גזענות ופירוד. לא נעמוד מנגד כשממשלה עבריינית מסוכנת מקדמת לנגד עינינו הפיכה משטרית שמאיימת על אורח החיים של כולנו. מול ממשלה כזאת, חובה עלינו האזרחים להתנגד לה. נגיע בשיירה לכנסת ונעביר מסר ברור לנאשם ולשותפיו - לא ניתן לכם רגע אחד של שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully