וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדבר נצבע לבן: סופת ברד נדירה פקדה את כווית

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 11:23

הנסיכות, מהמדינות החמות ביותר בעולם, חוותה מזג אוויר חריג, שכלל ברד וגשמים רבים, ויוחס לשינויי האקלים. מומחים מזהירים כי עד סוף המאה הנוכחית לא ניתן יהיה לחיות בכווית, שעונות הקיץ בה הופכות לבלתי נסבלות

בווידאו: שלג בכווית/טוויטר

סופת ברד נדירה פקדה בימים האחרונים את כווית, אחת המדינות החמות ביותר בעולם. אזורים בדרומה של הנסיכות המדברית שבמפרץ נצבעה לבן, וברשתות החברתיות פורסמו תיעודים ותמונות של ילדים משתעשעים ומשחקים עם הברד לצד שיבושים בכבישים שהתמלאו בקרח. 

השירות המטאורולוגי של כווית מסר כי כמויות הגשם מאז שלישי הגיעו ל-63 מ"מ, אבל שמזג האוויר מתחיל להתבהר. "לא ראינו כל כך הרבה ברד במהלך החורף ב-15 השנים האחרונות", אמר מוחמד כרם, לשעבר ראש השירות המטאורולוגי של כווית, לסוכנות הידיעות הצרפתית. אך אף שהסופה הותירה מראות יוצאי דופן, הוא ציין כי הוא צופה שתדירותן של תופעות אלו תגבר לאור שינויי האקלים המורגשים היטב בנסיכות העשירה בנפט. 

גמלים ברקע ברד שפקד את כוויית, 28 בדצמבר 2022. טוויטר, צילום מסך
הטמפרטורות בקיץ מגיעות ליותר מ-50 מעלות. גמלים ברקע הברד בכווית/צילום מסך, טוויטר

עונות הקיץ בכווית הופכות לבלתי-נסבלות, וב-2016 הגיעה הטמפרטורה לשיא של 54 מעלות. מדענים מעריכים שבעתיד לא ניתן יהיה לחיות בה, מאחר שחלקים מכווית צפויים להתחמם מ-2071 ועד 2100 בארבע מעלות וחצי יותר מהממוצע ההיסטורי. 

  • עוד באותו נושא:
  • כווית
  • ברד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully