וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בארה"ב דורשת 6 שנות מאסר למארגן תרמית הקולג'ים הגדולה

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 4:00

ויליאם סינגר סייע, תמורת שוחד, לקבלה לאוניברסיטאות מהשורה הראשונה של ילדיהן של כוכבות הוליוודיות מפורסמות, ובהן פליסיטי האפמן (לינט מ"עקרות בית נואשות") ולורי לוקלין ("צער גידול בנות"). התביעה דרשה מאסר ממושך, למרות שיתוף הפעולה של סינגר, שהביא להרשעות

ויליאם (ריק) סינגר, המוח מאחורי תרמית הקולג'ים הגדולה בארצות הברית. רויטרס
מתגורר היום באתר קרוואנים בפלורידה. ויליאם סינגר/רויטרס

התביעה בארצות הברית ביקשה אתמול (רביעי) לגזור שש שנות מאסר על ויליאם (ריק) סינגר, "המוח" מאחורי תרמית הקבלות לקולג' הגדולה ביותר אי פעם. סינגר בן ה-58 הורשע בכך שגבה 25 מיליון דולר מיותר מ-50 לקוחות שלהם סייע להתקבל במרמה לאוניברסיטאות מהשורה הראשונה בארצות הברית, ובהן ייל, סטנפורד, אוניברסיטת ג'ורג'טאון ואוניברסיטת דרום קליפורניה (סוקאל).

בין לקוחותיו, שהורשעו אף הם, נמנים גם כמה מפורסמים מאוד, כגון לורי לוקלין (רבקה מ"צער גידול בנות") ופליסיטי האפמן (לינט סקאבו מ"עקרות בית נואשות"). הפרשה חוללה סערה בארצות הברית, והיו שותפים לה עוד עשרות לקוחות אמידים של חברת הייעוץ של סינגר, ובהם בעלי תפקידים בכירים בחברות גדולות. על לוקלין נגזרו שני חודשי מאסר וקנס של 150 אלף דולר. האפמן נשפטה ל-14 ימי מאסר וקנס של 30,000 דולר.

לורי לוקלין. GettyImages
נגזרו עליה שני חודשי מאסר וקנס של 150 אלף דולר. לורי לוקלין/GettyImages

סינגר נהג לשחד מאמנים באוניברסיטאות, כדי לאפשר את קבלתם של לקוחותיו תוך העמדת פנים שהם ספורטאים מצטיינים. הוא גם ארגן תרמיות בבחינות הכניסה לאוניברסיטאות. הוא נתפס בעקבות חקירה שזכתה לשם "מבצע ורסיטי בלוז", והודה באשמה. הוא אף סייע לאף-בי-איי לאסוף מידע מרשיע על לקוחותיו. על פי הודאתו, במהלך הקריירה שלו הוא סייע לקבלה של צעירים מיותר מ-750 משפחות באופן לא הגון.

עורכי הדין של סינגר בקשו מהשופטת שיגזור עליו 12 חודשי מאסר בית, או, אם יחליט שיש הכרח לשלוח אותו לכלא, לדון אותו לשישה חודשי מאסר. לדבריהם, החלטתו לשתף פעולה סייעה לתביעה במקרים רבים. ואולם התביעה אמרה לבית המשפט הפדרלי בבוסטון שלמרות שהסיוע "חסר התקדים" שלו, פשעיו מצדיקים עונש מאסר ארוך מזה.

סינגר מתגורר כיום באתר קרוואנים בפלורידה. במכתב לבית המשפט הוא אמר שהוא איבד הכול "בכך שהתעלם מהמוסריות, האתיקה והחוק כדי לנצח במה שתפסתי בתור 'משחק' הקבלה לאוניברסיטה". לדבריו, הוא ער לכך שפשעיו השפיעו לא רק על הסטודנטים שהיו חלק מהמזימה, אלא גם על מי שלא קיבלו את אותה הזדמנות להתקבל למוסדות ההשכלה הגבוהה שבחרו, בגלל שהלא יכלו לשלם, או לרמות כדי להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully