וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליתר ביטחון": רוסיה תאפשר למגויסים למלחמה באוקראינה להקפיא זרע בחינם

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 2:29

לשכת עורכי הדין של רוסיה פנתה לשלטונות בבקשה לאפשר לחיילים להפקיד את זרעם במרפאות פוריות, כדי להבטיח את הדור הבא. ראש הלשכה דיווח שמשרד הבריאות נענה בחיוב. בעקבות גיוס המילואים המאסיבי תועד זינוק בקרב המבקשים להקפיא זרע. במרפאות מטילים ספק ביכולתן להיענות

תיעוד כניעת טנק רוסי באזור חרסון. 5 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המלחמה באוקראינה, שלצרכיה גויסו כ-300 אלף אנשי מילואים לצבא הרוסי, עוררה, כך מתברר, חרדה בקרב החיילים, שדואגים לדור ההמשך. בעקבות הגיוס פנו רבים מהגברים למרפאות פוריות, כדי להקפיא זרע ולהבטיח את דור העתיד ליתר ביטחון, למקרה שייפצעו או יהרגו. בעקבות הדברים פנה ראש לשכת עורכי הדין ברוסיה למשרד הבריאות כדי לאפשר למתגייסים להקפיא את הזרע בחינם. עו"ד איגור טרונוב דיווח בחשבון הטוויטר שלו שמשרד הבריאות הגיב לפנייתו, ומתכוון לערוך שינויים בביטוח החובה הרפואי שיאפשרו זאת.

טרנוב אמר כי משרד הבריאות "קבע כי יש אפשרות לתמיכה כספית מהתקציב הפדרלי לשימור ואחסנה בחינם של תאי זרע לאזרחים שגויסו לשירות מילואים לשנים 2022-2024".

1 במרץ 2022 – חיילים רוסים רכובים על טנקים עם סימון האות Z באזור דונייצק. רויטרס
המלחמה התארכה מהצפוי. חיילים רוסים בדונייצק, בתחילת המלחמה/רויטרס

המלחמה באוקראינה התארכה יותר מהצפוי, והובילה לאבדות גדולות מכפי שרוסיה שיערה מלכתחילה. היא נפתחה עם 200 אלף חיילים, ובעקבות הכוונה לגייס 300 אלף חיילים נוספים, ברחו מרוסיה כרבע מיליון גברים בגילאי הגיוס. העלייה במספר הפונים למרפאות הפוריות נרשמה כמעט מיד לאחר ההכרזה של פוטין על גיוס מילואים. גם בין הנמלטים היו שפנו למרפאות, מתוך כוונה לאפשר לנשים להשתמש בזרע בהיעדרם לצורך ילודה. עם זאת, באתר חדשות BBC דווח כי מרפאה אחת פנתה לאתר ואמרה שספק אם ניתן יהיה להבטיח מכסות חדשות להקפאת זרע, שכן המכסות לשנת 2023 נוצלו עד תום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully