וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לאבו מאזן: "מהלכים נגד ישראל באו"ם יחזקו את הגורמים הקיצוניים בממשלה החדשה"

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 20:18

שר הביטחון היוצא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית והזהיר אותו מפני מהלכים מדיניים נגד ישראל. לדברי גנץ, צעדים אלו יקשו על הגורמים המתונים בממשלה החדשה. "המהלכים יפגעו בסופו של יום גם בציבור הפלסטיני, ובעיקר יגביהו את החומות"

בווידאו: גנץ מתייחס לביקורת על פגישתו עם אבו מאזן/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון היוצא בני גנץ שוחח הערב (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בשיחה הזהיר גנץ כי מהלכים אגרסיביים של הפלסטינים נגד ישראל במוסדות האו"ם יחזקו את הגורמים הקיצוניים בממשלה הבאה, ויקשו על הגורמים המתונים בה - כך לפי מקור ישראלי שמעורה בפרטי השיחה.

בהודעה מטעמו של שר הביטחון היוצא נכתב כי גנץ אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית כי "מהלכים בינלאומיים נגד ישראל כמו זה שמבקשת הרשות הפלסטינית לקדם באו"ם, יפגעו בסופו של יום גם בציבור הפלסטיני, ובעיקר יגביהו את החומות ויקשו בעתיד על קידום תהליך מדיני בין הצדדים".

בני גנץ במהלך נאומו במסגרת כינוס מליאת הכנסת לציון יום הזיכרון ליצחק רבין 
6 בנובמבר 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
האזהרה של שר הביטחון היוצא ליו"ר הרשות הפלסטינית. גנץ/דוברות הכנסת, דני שם טוב

"גנץ עמד על חשיבות הקשר שהתפתח בין מערכת הביטחון הישראלית והדרג המדיני לבין הרשות הפלסטינית, ואמר לו כי הוא רואה חשיבות עליונה בהמשך השמירה על ערוץ פתוח ועל התיאום הביטחוני והאזרחי, שמשרת את ביטחונם של הפלסטינים והישראלים כאחד ומאפשר רווחה כלכלית ואזרחית", נמסר מלשכתו של גנץ. בתוך כך, השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין אל-שייח', אמר אבו מאזן דרש מגנץ שישראל תעצור את "התקפות הצבא והמתנחלים נגד הפלסטינים", והדגיש את החשיבות של יצירת אופק מדיני.

בספטמבר האחרון הדגיש גנץ הדגיש בשיחה עם אבו מאזן את הצורך בשמירת הנוכחות בשטח של מגנוני הביטחון הפלסטיניים לבלימת ההסלמה ביהודה ושומרון - כך סיפר בכיר ישראלי. השיחה התקיימה כשאבו מאזן התקשר לגנץ כדי לאחל לו שנה טובה וחג שמח. לדברי הבכיר, השיחה הייתה קצרה יחסית.

חודשיים קודם לכן נפגש גנץ עם אבו מאזן ברמאללה. הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן, וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. מטעמו של גנץ נמסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו במהלך פגישתם על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עדכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל. עוד נמסר כי השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully