וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמור על הבריאות ולהפחית את הבירוקרטיה": הרפורמה בייבוא מוצרי המזון יוצאת לדרך

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 17:13

בכירי משרד הבריאות הציגו את התוכנית, שצפויה לאחד את התקן הישראלי והאירופי על מוצרי מזון. המהלך, שיחל בתחילת החודש הבא, נועד להקל על ייבוא המוצרים, ולבסוף להפחית את המחירים לצרכנים. בין המוצרים שנכללים: פסטה, ריבות, תה, ירקות קפואים ועוד

בווידאו: מה חושבים לקוחות חצי חינם על הרשת?/עריכה: גלעד מן מנהיים
נמל חיפה. ראובן קסטרו
הרפורמה צפויה להקל על הייבוא. מפרץ חיפה/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הציג היום (רביעי) את הרפורמה בייבוא מוצרי המזון, שצפויה להקל על הייבואנים, ולבסוף גם להוריד את המחירים לצרכנים. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה: "המטרה שלנו היא לשמור על בריאות הציבור ולהפחית את הרגולציה והבירוקרטיה בייבוא". לדבריה, הרפורמה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר, 2023. "אנחנו מאמינים שיהיו פחות עיכובים בנמלים, יוביל את התחרות ויוריד מחירים", אמרה.

הרפורמה תאפשר לאחד את התקן הישראלי על מוצרי מזון לזה האירופי, ובכך לצמצם את הדרישות לפני מחירת המוצרים. על פי הערכות, הרפורמה תקצר את ההליך ב-20 ימים. "הבנו שחלק מהחסמים בייבוא זה הרגולציה שלנו", הסבירה ראש שירותי המזון הארצי פנינה אורן. "אנחנו עכשיו מעבירים את האחריות לייבואן, הוא יהיה אחראי למזון שהוא מייבא לארץ".

הרפורמה צפויה גם לתגמל "ייבואן נאות", שיעמוד בסטנדרטים של משרד הבריאות, ולא יצטרך לחכות לאישור הפיקוח על המצורים שלו בנמל, אלא יפקח על המוצרים שלו בעצמו. כ-100 ייבואנים משתתפים ברפורמה, ועד סוף שנת 2023 במשרד הבריאות מקווים שיצטרפו 200 ייבואנים נוספים. בין מוצרי המזון שנכללים ברפרומה: פסטה, שוקולד, ריבות, מרקים יבשים, תבלינים, תה, ירקות קפואים, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully