וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפללו לשלום האפיפיור": הרעה במצבו של בנדיקטוס ה-16

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 16:09

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בן ה-95, שב-2013 נהפך לאפיפיור הראשון מזה 600 שנים שפרש, "מאוד חולה", אמר היום יורשו בתפקיד, האפיפיור פרנציסקוס, וביקש מהכנסייה להתפלל בעבורו

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בן ה-95, שב-2013 נהפך לאפיפיור הראשון מזה 600 שנים שפרש, "מאוד חולה", אמר היום (רביעי) יורשו בתפקיד, האפיפיור פרנציסקוס, וביקש מהכנסייה להתפלל בעבורו.

הוותיקן הודיע בהצהרה כי מצבו של האפיפיור בנדיקטוס "הורע" בשעותה אחרונות. עוד נמסר כי מצבו "נמצא בשליטה", וכי הוא מקבל טיפול רפואי ונמצא בהשגחה כל העת.

"אני רוצה לבקשת מכולכם להתפלל תפילה מיוחדת בשביל האפיפיור אמריטוס בנדיקטוס, שגם בשתיקתו, שומר על הכנסייה", אמר פרנציסקוס באיטלקית. "נזכור אותו. הוא מאוד חולה, ונבקש מאלוהים לנחם ולשמור עליו עד הסוף", הוא הוסיף.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בתמונה אחרונה בטקס חלוקת פרסי רצינגר, 1 בדצמבר 2022. אתר רשמי, אתר רשמי
תמונה של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ב-1 בדצמבר בטקס חלוקת פרסים על שמו/אתר רשמי, אתר רשמי
האפיפיור בנדיקטוס ה16 ב-1 בדצמבר 2022. רויטרס
נראה חלש. בטקס חלוקת פרסים על שמו/רויטרס
נאומו האחרון של האפיפיור בנדיקטוס ה-16. הוותיקן, 27 בפברואר 2013. רויטרס
האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בביקור בעיראק/רויטרס

פרנציסקוס, שביקר את בנדיקטוס הבוקר, נהג להלל את קודמו ואמר כי הוא כמו סבו. עם זאת, השניים היו שונים בגישות ובהשקפות שלהם.

אחת התמונות האחרונות של האפיפיור בנדיקטוס צולמו ב-1 בדצמבר, כשנפגש עם תאולוגים שזכו בפרס שנקרא על שמו. הוא נראה חלש במיוחד אז. אלה שראו אותו באופן אישי אמרו כי הוא חלש אך מוחו צלול.

מאז פרישתו, בנדיקטוס התגורר במנזר לשעבר בתוך גני הוותיקן עם המזכיר שלו הארכיבישופ גאורג גנסוויין, וכמה עוזרים ומטפלים. הוא הכריז על פרישתו בפברואר 2013 בשל בעיות בריאותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully