וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוג של יהודי": חבר קונגרס בארה"ב שיקר לגבי יהדותו, הקהילה היהודית זועמת

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 12:41

הקואליציה היהודית הרפובליקנית אסרה על השתתפותו של חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ורג' סנטוס באירועיה בעתיד, לאחר שהלה הודה כי שיקר בקורות חיים לגבי מוצאו, ההיסטוריה המקצועית וההשכלה שלו: "הוא הונה אותנו וסילף את המורשת שלו"

ארגון יהודים רפובליקני מרכזי בארצות הברית אמרה אתמול (שלישי) כי היא "מאוכזבת" מכך שחבר הקונגרס הרפובליקני ג'ורג' סנטוס, שאך נבחר לתפקיד, שיקר לגבי היותו יהודי. הקואליציה היהודית הרפובליקנית (RJC), שידועה בתרומותיה הגדולות למפלגה הרפובליקנית, גם אסרה על הגעתו של סנטוס לאירועים שהיא עורכת. עם זאת, היא לא גינתה אותו כלא ראוי לכהן בקונגרס, או דרשה או סילוקו.

סנטוס הודה השבוע כי ייפה את קורות החיים שלו ביום שני. חבר בית הנבחרים מלונג איילנד, שנבחר בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר, הודה בראיונות ב"ניו יורק פוסט" ובתחנת רדיו מקומית כי המציא חלקים מקורות החיים שלו.

מנכ"ל RJC, מאט ברוקס, אמר בתגובה: "הוא הונה אותנו וסילף את המורשת שלו. הוא אמר בפומבי ובאופן פרטי כי הוא יהודי. סנטוס החל את הכהונה של בקונגרס ברגל הלא נכונה. הוא לא יתקבל יותר בברכה באירועים של RJC".

ג'ורג' סנטוס. רויטרס
מתנצל. ג'ורג' סנטוס/רויטרס

סנטוס בן ה-34 טען באתר שלו כי סבו וסבתו מצד אמו הם יהודים שברחו ממזרח אירופה במלחמת העולם השנייה לפני שהשתקעו בברזיל. עם זאת, כמה ארגוני חדשות פיקפקו בטענות האלה. לטענתם, מסמכים גנאלוגיים של הסבים של סנטוס מראים כי נולדו בברזיל לפני עליית הנאצים לשלטון.

סנטוס אמר ל"פוסט" כי הוא "קתולי" וכי סבתו סיפרה לו סיפורים לגבי היותה יהודייה לפני שהתנצרה. "מעולם לא טענתי שאני יהודי. אני קתולי. משום שסבתי סיפרה לי על הרקע היהודי שלה, אמרתי שאני 'סוג של יהודי'", הוא הוסיף.

אתרי חדשות יהודיים החלו לחקור את המורשת של סנטוס, מה שהוביל לחקירה של RJC. הארגון אירח את סנטוס באירועים שונים בעבר, כולל בחגיגת החנוכה החודש.

נורם קולמן, יו"ר RJC, כינה את ההצהרות של סנטוס "מבישות". "אני צופה שהכהונה שלו בקונגרס תהיה קצרה ביותר", הוא אמר ל"ניו יורק טיימס".

סנטוס שיקר גם לגבי עברו המקצועי. בקורות החיים שלו כתב כי עבד בבנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט, גולדמן סאקס וסיטיגרופ. בראיון ל"פוסט", הוא תיקן כי "מעולם לא עבד ישירות" בבנקי ההשקעות - "זאת היתה בחירה לא טובה של מלים" הוא הוסיף. כעת הוא טוען כי עבד בחברה בשם לינק ברידג' כסגן נשיא ועשה עסקים עם אותם בנקי השקעות. "לא ניסחתי את עצמי בברור", הוא אמר.

סנטוס גם הודה כי מעולם לא סיים את לימודיו בקולג', אף שטען כי קיבל תואר מברוך קולג' בניו יורק ב-2010. "לא סיימתי את לימודיי בשום מוסד להשכלה גבוהה. אני נבוך ומתנצל. אני מודה....אנחנו עושים דברים מטופשים בחיים".

סנטוס, הרפובליקני ההומו המוצהר הראשון שנבחר לבית הנבחרים, גם שיקר לגבי נטייתו המינית. "הדיילי ביסט" דיווח בשבוע שעבר כי היה נשוי בעבר לאישה עד שהשיק ב-2020 קמפיין כושל נגד מועמד דמוקרטי בשם טום סוצי.

סנטוס אמר בראיון כי הוא אכן היה נשוי לאישה במשך חמש שנים, מ-2012-2017, כשהתגרשו. לדבריו כיום הוא הומו נשוי באושר. "יצאתי עם נשים בעבר. הייתי נשוי לאישה. זה ענייני הפרטי", הוא אמר. "אני הומו. אני בסדר גמור עם זה. אנשים משתנים. אני אחד מאותם אנשים שהשתנו", הוא הוסיף.

בנוסף, סנטוס שיקר כשאמר שהוא מחזיק בבעלות של 13 נכסים שונים. עם זאת, הוא הדף את ההאשמות כי הוגש נגדו כתב אישום פלילי בברזיל. "איני פושע כאן או בברזיל או בכל מקום אחר בעולם. בהחלט לא. זה לא קרה", הוא אמר ל"פוסט". במפלגה הדמוקרטית קוראים כעת להתפטרותו או סילוקו מהתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully