וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השבעת הממשלה: יהדות התורה והליכוד חתמו על הסכם קואליציוני

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 8:38

ההסכם נחתם בתום ימי עימותים פנימיים בין שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה - אגודת ישראל ודגל התורה, ולקראת השבעת הממשלה שצפויה להיערך מחר. בין סעיפי ההסכם: זכות וטו בנושאי דת ומדינה והגדלת תקציבי האברכים. במקביל נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית

גולדקנופף מדבר/מערכת וואלה!

מפלגת יהדות התורה חתמה הבוקר (רביעי) באופן רשמי על הסכם קואליציוני עם מפלגת הליכוד. זאת, לקראת השבעת הממשלה הנכנסת שצפויה להיערך מחר. החתימה התבצעה בתום ימים ארוכים של עימותים פנימיים בין שתי הסיעות המרכיבות את המפלגה, דגל התורה ואגודת ישראל. במקביל, נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית.

לפי מסמך ההסכמות של סיעת אגודת ישראל עם הליכוד, שפורסם לפני כשבוע ומונה קרוב ל-140 סעיפים - ההסכם מעניק ליהדות התורה זכות וטו בנושאי דת ומדינה.

בנוסף, הוא כולל התחייבויות לתקציבים לחינוך החרדי, הגדלת תקציבי הישיבות וקצבאות האברכים, ביטול הרפורמות בכשרות, בסלולרי ובכלים החד פעמיים של הממשלה הקודמת, חוק עוקף בג"צ בעניין נשות הכותל, וכן התחייבות לתיקון סעיף הנכד בחוק השבות - על אף הצהרתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החודש כי חוק השבות לא ישונה.

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף מגיע לשיחות על הקמת ממשלה, מלון לאונרדו ירושלים, 17 בנובמבר 2022. אריה לייב אברמס, פלאש 90
נחתם הסכם קואליציוני מול יהדות התורה. גולדקנופף/פלאש 90, אריה לייב אברמס

https://103fm.maariv.co.il/mediaEmbed.aspx?ZrqvnVq=JDDMEL&c41t4nzVQ=GJL

עוד הוסכם כי הממשלה תפעל לתיקון מקרים שבהם הסטטוס קוו נשחק בתחום השבת, לשינוי החוק נגד אפליה במגזר הציבורי כך שאירועים בהפרדה לא ייחשבו אפליה אסורה, וקידום פעולות לאיסור הכנסת חמץ לבתי חולים. ההסכם כולל גם התחייבויות לתקציבים ותכניות בתחומי תעסוקה, דיור ותחבורה במגזר החרדי.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מחה על הסכם הליכוד מול אגודת ישראל. גפני/דוברות הכנסת, דני שם טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully