וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחלוקת עם הממשלה הבאה: ראש לשכת עורכי הדין הודיע שלא יתמודד על קדנציה נוספת

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 0:18

בהודעתו הזכיר עו"ד אבי חימי את התנגדותו הנחרצת מהחקיקה האחרונה בכנסת, וממהלכיה הצפויים של הממשלה הבאה: "עומדים בסתירה חזיתית לערכים של מדינתנו". בלשכה זעמו על שגילו על ההתפטרות שלו מהתקשורת, ואחרים הביעו צער מההחלטה: "מי אנו שנדע להתמודד עם כל החושך"

בווידאו: כנס משרד המשפטים באילת על רקע הקריאות לרפורמות במערכת המשפט/צילום: לע"מ

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הודיע הערב (שלישי) כי לא יתמודד לראשות הלשכה בבחירות הצפויות להיערך בחודש יוני 2023. בהודעה שמסר הביע את התנגדותו הנחרצת מהחקיקה האחרונה בכנסת, ומהמהלכים הצפויים של הממשלה המיועדת: "עומדים בסתירה חזיתית לערכים של מדינתנו".

בכירים בלשכת עו"ד זעמו על שלא עודכנו בפרישתו לפני שההודעה הגיעה לתקשורת. קולות אחרים בלשכה הביעו צער מההחלטה: "מי אנו שנדע להתמודד עם כל החושך", אמרה ראש ועד הפרקליטים וחברת ההנהלה אורית קורין.

"כבר לפני מספר שבועות הבעתי בקול רם וצלול את דעתי הנחרצת נגד הרוחות הרעות המנשבות בארצנו", אמר עו"ד חימי בהודעתו. "בימים אלה ממש עברו מספר חוקים פרסונליים מבישים בכנסת ישראל (חוק דרעי, חוק סמוטריץ', חוק בן גביר), העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית".

אבי חימי יו"ר לשכת עורכי הדין בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
לא יתמודד לראשות הלשכה בבחירות הקרובות. חימי/ראובן קסטרו

לדברי חימי, ערכיו המוסריים והחברתיים אינם עולים בקנה אחד עם צעדי הממשלה החדשה המסתמנת, שמהלכיה "חותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית, שלטון החוק וערך השוויון בין אזרחי המדינה כולם".

עוד אמר, "בכוונתי להמשיך ולפעול בכל המישורים החוקיים כדי למנוע את הכרסום בערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית ואת הפגיעה האנושה בכל מוסדות השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully