וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר באפלו נצורה: מזון ותרופות אוזלים; חנויות סגורות בשל השלג הכבד

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 17:37

משפחות בעיר במערב מדינת ניו יורק קוראות לסיוע של מזון, תרופות ומוצרי יסוד אחרים, לאחר שנאלצו להיות מבוצרים בבתיהם כמה ימים בשל הסופה. הרשתות הגדולות גם כן סגורות מאז יום שישי בשל השלג הכבד: "נכנסים לפאניקה. אין חנויות פתוחות וחוטפים מה שאפשר"

סערת שלג גרמה לתנאי כביש מסוכנים - עיכובים בשדה התעופה בוושינגטון, ארה"ב/רויטרס

משפחות במערב מדינת ניו יורק קראו היום (שלישי) לסיוע במזון, תרופות ומוצרי יסוד אחרים, לאחר שנאלצו להיות מבוצרים בבתיהם כמה ימים בשל הסופה העוצמתית שפוקדת את ארצות הברית. הסופה של "פעם בדור" פגעה באופן הקשה ביותר במחוז אירי במערב ניו יורק - ובבירתו באפלו, שם איבדו 18 בני אדם את חייהם.

השלג הכבד שהביאה עמה הסערה "ההרסנית ביותר בתולדות העיר באפלו" גרמה לחסימת כבישים וניתוק החשמל באזור, ובתי מרקחת וסופרמרקטים גדולים רבים נאלצו להיסגר. שתי רשתות המזון הגדולות בבאפלו סגורות כבר מיום שישי. "אין חנויות פתוחות. חוטפים מה שאפשר", אמר סקוט מקנדלס שגר בפרבר של באפלו, ל"NBC ניוז".

לדבריו, ביום ראשון, ערב חג המולד, הוא נאלץ לאכול קערת דגנים. למחרת בבוקר הוא הבחין כי אספקת הלחם והביצים שלו אוזלת, ונותרו לו רק שלוש פחיות מרק. "התחלתי לחשוש ולדאוג", הוא הוסיף. רק ב-9 בבוקר ביום שני, החנייה שלו פונתה מהשלג הרב שנערם בה, ומקנדלס יכול היה להיכנס למכוניתו ולנסוע לחנות. "נסעתי חמישה קילומטרים ואחר כן שמונה קילומטרים, ושום חנות לא היתה פתוחה. ויתרתי", הוא אמר.

מסעדה מכוסה בקרח מרסס גלי האגם בסערה שפגעה באזור באפלו בהמבורג, ניו יורק, ארה"ב ב-24 בדצמבר 2022.. רויטרס
מסעדה מכוסה שלג בבאפלו/רויטרס

גם במלון סלבטור'ס גרדן פלייס בבאפלו, אספקת המזון מידלדלת לאור העובדה שהמלון מגיש שלוש ארוחות ביום ליותר מ-80 אורחים. "אנחנו מנסים לשרוד כמה שאפשר", אמר לוון אוקמול, פקיד קבלה. "נגמר לנו המזון", הוא הוסיף וציין כי גם בחנות המתנות של המלון נגמרו כל החטיפים והמשקאות. "האורחים מאבדים סבלנות. אי אפשר להמשיך כך. אנחנו קבורים בשלג".

תושבי באפלו החלו להציף קבוצות פייסבוק שמוקדשות למאמצי השיקום מהסערה. אדם אחד ביקש חיתולים לתינוקות שלו, ואחר ביקש תרופה לילד חולה. אנשים רבים ביקשו מזון לתינוקות. "המזון אוזל, תקועים פה בבית", כתב תושב אחד שלו ארבעה ילדים. "מתחילים להיכנס לפאניקה כשמסתכלים החוצה ורואים עוד שלג".

מזג אוויר סוער בארצות הברית, 22 בדצמבר 2022. GettyImages
המכוניות קבורות בשלג/GettyImages

כעשרת אלפים אנשים בבאפלו עדיין מנותקים מחשמל, אמר ראש העיר ביירון בראון. מארק פולונקרץ, גורם רשמי ממחוז אירי, אמר כי אזורים רבים בעיר חסומים בשל השלג אך הוא מקווה שאולי היום יבוטל האיסור על נהיגה בכמה פרברים, מה שיאפשר לרשתות "טופס פרנדלי" ו"ווגמנס פוד מרקטס" לשוב לפעילות. "הסופה הזאת שונה מכל דבר אחר שהעיר באפלו רגילה אליו", הוא הוסיף.

בינתיים, עובדי העירייה מתאמים משלוחי מזון למקלטים, מרכזי חירום ולאנשים שתקועים בבתיהם כמה ימים. "אנחנו מטפלים בזה. אני מצטער מאוד מאוד", הוסיף פולונקרץ. צוותי חירום בעיר גם עוברים ממכונית למכונית ומחלצים מאות נוסעים תקועים.

הסופה הקיצונית שמכה בקנדה, קנדה, קור, שלג, קרח, קיפאון, טיול עם כלב בשלג, ארצות הברית, ארה"ב. רויטרס
אישה קפואה/רויטרס
שלג בנהר ילוסטון, 22 בדצמבר 2022. William Campbell, GettyImages
נהר ילוסטון/GettyImages, William Campbell

מושלת ניו יורק קתי הוקול גם כן הזהירה מפני שאננות. "אנחנו יודעים שהסערה תשוב. עדיין מוקדם מדי להכריז על ניצחון ולומר שהכל נגמר", היא אמרה במסיבת עיתונאים אמש. 400 חיילים של המשמר הלאומי כבר נשלחו לעיר באפלו לסיוע. "זה מפחיד. זה מתסכל. מתי זה ייגמר?" אמרה הוקול. "אני מבינה את הכאב והייאוש, אבל הדבר החשוב ביותר לזכור הוא להישאר בבית עוד יום, יומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully