וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האקווריום שהתפוצץ בברלין היה פצצה מתקתקת"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 15:14

האקווריום הגלילי שהתנשא לגובה 25 מטר והכיל מיליון ליטר מים ו-1,500 דגים, התפוצץ מוקדם יותר החודש בבית מלון. הרמן שוראנם, מומחה גרמני, אמר כי אינו מופתע מכך והאשים את אלה שבנו את המכל: "היה צריך לבדוק אותו כל שנתיים אחרת מדובר בהזנחה"

אקווריום הענק בברלין התפוצץ: "נזק בלתי ייאמן"/רויטרס

אקווריום הענק שהתפוצץ בבית מלון בברלין לפני כשבועיים היה "פצצה מתקתקת", אמר מומחה גרמני לאתר "יורו וויקלי". הוא הוסיף כי היה צריך לחזות מראש את התאונה משום שהמכל נועד להחזיק מעמד כ-25 שנה בלבד.

האקווריום הענק במלון רדיסון במרכז ברלין התפוצץ ב-16 בדצמבר - וגרם לפציעת שני אנשים. "האקווריום פגום, מים דולפים", כתבו מכבי האש של ברלין בטוויטר, והמלון נאלץ לפנות את כל 400 אורחיו. האקווריום הגלילי התנשא לגובה 25 מטר, הכיל מיליון ליטר מים ונחשב לגדול בעולם מסוגו. המכל הכיל כ-1,500 מיני דגים טרופיים שמתו בפיצוץ, וניתן היה לנסוע דרכו במעלית במשך 10 דקות.

הרמן שוראנם, הבעלים לשעבר של "ציוד ים שוראן", אמר כי אינו מופתע מכך שהאקווריום התפוצץ. לדבריו, היה צריך להיות ברור שהמכל בנוי כדי להחזיק מעמד עד 25 שנה - והאקווריום בברלין התפוצץ לאחר 19 שנה. שוראנם טוען כי התבקש לבנות בזמנו את האקווריום אך סרב, משום שחשב שהוא גדול מדי ולא היה בטוח שישרוד.

אקווריום ענק התפוצץ בברלין, 16 בדצמבר 2022. Michele Tantussi, רויטרס
לאחר הפיצוץ/רויטרס, Michele Tantussi

שורנאם האשים את אלה שבנו את המכל והוסיף כי היה צריך לבדוק אותו כל שנתיים "אחרת מדובר בהזנחה". לדבריו, הוא אינו יודע כיצד חיזקו את המבנה במהלך השנים, אך אם זה לא נעשה כיאות, סדקים נוצרים בזכוכית. "האקוודום היה צריך להיות מחומם ל-80 מעלות באמצעות תנור לאחר הבנייה, ופעם נוספת אחרי שיפוץ. זה מאוד יקר, אך אפשרי", אמר שוראנם.

האקווריום נפתח בדצמבר 2003 ועבר שיפוץ ב-2020. על פי סברה אחת, הטמפרטורות הקפואות בחדר שנפלו למינוס עשר מעלות במהלך הלילה גרמו לסדק במכל הזכוכית, שהתפוצץ לאחר מכן.

רנולדס פולימר טכנולוג'י, החברה שעל פי האתר שלה, ייצרה 41 פאנלים מאקריליק שבהם השתמשו בבניית האקווריום, מסרה את דאגתה לאורחי המלון ועובדיו והוסיפה כי "מאוד נעצבה לשמוע על אובדן הדגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully