וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה הרוסית לשיחות שלום עם קייב: "מלאו את דרישותינו - לטובתכם"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 14:30

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר אתמול כי קייב מתכוונת לערוך שיחות שלום עד סוף פברואר - שנה לתחילת המלחמה. לדבריו, השיחות ייערכו במטה האו"ם בניו יורק, בנוכחות המזכ"ל אנטוניו גוטרש כמתווך אפשרי

בווידאו: הבצא האוקראיני תוקף עמדות רוסיות בבחמוט/מערכת וואלה!

שר החוץ הרוסי האשים את אוקראינה ואת המערב בניסיון להרוס את רוסיה ואמר שקייב חייבת להסכים לדרישות של מוסקבה כדי לסיים את המלחמה, או שתיאלץ לצפות בצבא הרוסי מנצח את אוקראינה בשדה הקרב.

סרגיי לברוב אמר את הדברים אמש (שני) על רקע לחימה עזה במזרח אוקראינה, יממה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין אמר כי הוא מוכן לנהל משא ומתן - בתנאים של מוסקבה.

רוסיה דורשת שאוקראינה תכיר בכיבוש הרוסי של חמישית משטחה. קייב, בתמיכת ארצות הברית ונאט"ו, אומרת כי תכבוש מחדש את כל השטח הכבוש ותבריח את כל החיילים הרוסים משם.

"ההצעות שלנו לדה-מיליטריזציה ודה-נאציפיקציה של כל השטחים שנשלטים על ידי המשטר וחיסול האיומים לביטחונה של רוסיה בשטחים הכבושים, כולל האדמות החדשות שלנו - ידועים היטב לאויב", ציטטה סוכנות הידיעות TASS את לברוב. "המסר שלנו ברור: מלאו את כל הדרישות לטובתכם. אחרת, כל הסוגיות האלה יוכרעו על ידי הצבא הרוסי".

חג מולד ללא חשמל בקייב, בכיכר המרכזית. רויטרס
חג מולד ללא חשמל בקייב/רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מארח את ראשי חבר המדינות בסנט פטרסבורג, 26.2.2022/רויטרס

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר אתמול לסוכנות הידיעות AP, כי קייב מתכוונת לערוך שיחות שלום עד סוף פברואר - שנה לאחר פרוץ המלחמה. לדבריו, השיחות ייערכו באו"ם בנוכחות מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כמתווך אפשרי.

"כל מלחמה מסתיימת כתוצאה מהמתרחש בשדה הקרב ושולחן המשא ומתן. האו"ם הוא הערוץ הטוב ביותר לעריכת פסגה, משום שלא מדובר פה רק במדינה אחת, אלא בהבאת כל הצדדים לשולחן".

במקביל, נמשכת הלחימה הקשה במחוזות דונייצק ולוהנסק במזרח אוקראינה. רוסיה טוענת שסיפחה אותם, לצד המחוזות הדרומיים חרסון וזפוריז'יה. ביממה האחרונה, הכוחות האוקראיניים הצליחו להסיג מתקפות רוסיות במזרח, אמר היום הרמטכ"ל האוקראיני. בנוסף דווח על מתקפות רוסיות במחוז חרקיב ליד הגבול עם רוסיה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי כתוצאה מהמתקפות על תשתיות אנרגיה, יותר מ-9 מיליון אנשים - רבע מאוכלוסיית אוקראינה - נותרו ללא חשמל במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully