וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בפרשת ביטן: "אמרתי לו - אני שומר על התחת שלי ואני אשמור על התחת שלך"

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 14:29

עם פתיחת שלב שמיעת העדויות במשפט נגד חבר הכנסת, טען עד המדינה - ששמו אסור בפרסום - כי ביטן ולוביסטית נוספת של הליכוד הבטיחו לעזור לו בקידום מיזמי בנייה במרכז הארץ. "סוכם שזה יעלה 100 אלף שקל על בסיס הצלחה, הסכום שולם במזומן"

היום הראשון בשלב שמיעת העדויות בפרשת דוד ביטן נפתח היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד, ובמהלכו העיד עד המדינה על מערכת יחסים שוחדית לכאורה בינו לבין ביטן ונאשמת נוספת בתיק. שמו של עד המדינה אסור בפרסום.

במהלך הדיון העיד עד המדינה, אחד מכמה בתיק, על התעריף שסוכם בינו לבין מירב שמולי - נאשמת בתיק ולוביסטית המקורבת לליכוד ואל ח"כ ביטן - בתמורה שהשניים יסייעו לו בקבלת היתרים לבניית דירות במרכז הארץ.

כשעד המדינה עלה דוכן העדים, הוא נשאל על ידי עו"ד יעל שניידר מפרקליטות מיסוי וכלכלה כיצד הוא הכיר את שמולי. "הלכתי לכל מיני הרמות כוסות של הליכוד. בכל פעם שהגעתי להרמות כוסית של הליכוד, היא הייתה שם".

עו"ד שניידר ניגשה שאלה "במה מירב שמואלי ודוד ביטן יכולים לסייע לך?", ועד המדינה השיב: "הוצג לי שלדוד ביטן ולמירב שמואלי יש מהלכים, יש להם יכולת וכוח לאחר מכן התגלה שהקשרים האלה הם ארנון גלעדי (המשנה לראש עיריית ת"א לשעבר שהורשע בפרשה ונשלח לשמונה חודשי מאסר, ב"א)".

"איך מירב שמולי הסבירה שהיא יכולה לעזור לך"? שאלה הפרקליטה, ועד המדינה ענה: "היא הסבירה את היכולות שלה עם דוד ביטן זה שיש לה מהלכים בעירייה". לדבריו, "דוד היה מפעיל את ארנון גלעדי".
כשנשאל מה סוכם בסוף הפגישה בין שמולי, ביטן וגלעדי, אמר עד המדינה: "סוכם שהליווי של מירב שמולי יעלה 100 אלף שקל על בסיס הצלחה". הוא אמר כי הסכום ניתן במזומן.

ח״כ דוד ביטן הגיע לדיון שיערך בעניינו היום בבית המשפט המחוזי מרכז לוד. דצמבר 2022. ביני אשכנזי
ח״כ דוד ביטן הגיע לדיון שיערך בעניינו היום בבית המשפט המחוזי מרכז לוד. דצמבר 2022/ביני אשכנזי

בהמשך הדיון השמיעה עו"ד שניידר קטע מהקלטה שבה אמר עד המדינה לח"כ ביטן: "אני שומר על התחת שלי ואני אשמור על התחת שלך ושנינו יודעים על מה מדובר".

כשנשאל מה הייתה הכוונה בדבריו, הוא השיב: "כל השיחה מכאן והאלה היא שיחה על חוקיות העזרה מדוד ביטן. אני מתכוון לזה שהיה לי חשש שאני עושה משהו לא חוקי ואיך אני פותח יום עבודה שלי מול 40 איש בבית משפט. ניסיתי להבין מה החוקיות של זה, לאחר מכן אמרו לי שזה חוקי".

עו"ד שניידר שאלה למה הוא התכוון כשאמר "אני שומר על התחת שלך", והוא הגיב: "אני מתכוון לאיך שנינו יוצאים מזה בסדר, דוד היה חבר יקר ועדיין רציתי להיזהר".

לאחר מכן שניידר הציגה מספר שאלות לעד המדינה במטרה למוטט את קו ההגנה של ביטן לפיו השירותים שהוא סיפק לעד המדינה ניתנו במסגרת יחסי עו"ד לקוח, שכן ביטן בעל רישיון עריכת דין. באותה תקופה, במקביל לכהונתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון, הוא עבד בתור עורך דין פרטי בהיתר שניתן לו על ידי העירייה.

עד המדינה הכחיש כי שכר אותו בתור עורך דינו ושילם לא שוכר טרחה, ואמר כי הוא לא נפגש עמו במשרד שלו לעריכת דין. "על איזה שירותים שילמת לביטן?", שאלה התובעת, והוא ענה: "אני ביקשתי עזרה, וסליחה על המילה, חיפשתי מאעכר. אני רציתי 14 אלף יחידות דיור, ולא מעניין אותי אם הבן אדם מלצר או משהו אחר, ואם יש לבן אדם אפשרות לקדם את זה. זה השירות שחיפשתי לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully