וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ כואב: כלב מיחידת הכלבנים לא נשמע להוראות האימון - ותקף חייל

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 16:29

לפי הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראה הכלב שהוכשר לתקיפה כשהוא רץ אחר חייל, ולא נשמע להוראות המאלפים. החייל נפגע באורח קל בגבו. בצה"ל חוקרים את נסיבות האירוע. גורם צבאי: "מחסום הפה של הכלב נפל מסיבה שטרם התבררה

בווידאו: תיעוד ממצלמות לוחמי עוקץ של המנהרה מתחת לבריכה שבה טבע למוות כליל קמחי/צילום: רו"צ

חייל צה"ל נפצע קל במהלך אימון לפני כשבוע, כשננשך על ידי כלב מיחידת הכלבנים עוקץ. האירוע התרחש במהלך אימון צה"לי, אז לפי החשד הכלב לא נשמע להוראות המאלפים, ותוך התעלמות מקריאות חיילי היחידה שדרשו ממנו לחדול - תקף ופצע חייל צה"ל בגבו.

לפי הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראה הכלב שהוכשר לתקיפה ביחידה המיוחדת כשהוא משוחרר וללא מחסום על פיו. לפתע, החל הכלב לרוץ אחר חייל צה"ל שהיה במקום. חיילי היחידה שזיהו את התקיפה המסתמנת נשמעו קוראים לו "אליי", בניסיון לגרום לו לעצור - אך ללא התייחסות.

ביקור משפחתו של כליל קמחי ביחידת עוקץ 2 באוגוסט 2022. דובר צה"ל
חייל צה"ל ננשך בגבו במהלך אימון יחידת עוקץ/דובר צה"ל

גורם צבאי מסר כי ככל הנראה ומסיבה שטרם התבררה - נפל לכלב התקיפה של יחידת עוקץ מחסום הפה במהלך אימון. הוא שוחרר, רץ אחרי חייל ותקף אותו. מפעיל הכלב ניסה לעצור את הכלב אך ללא הצלחה, זאת כי האירוע התרחש תוך שניות בודדות. תפעול הכלב ונסיבות האירוע נמצאים תחת תחקיר. עוד הוסיף הגורם כי מסתמן שאי ההבנה בין מפעיל הכלב ללוחם נוסף מהיחידה הובילה להפעלת הכלב באמצעות פקודת "פעל". בשל כך, הוא הסתער על החייל כפי שאומן באימוני היחידה.

מדובר צה"ל נמסר: "בשבוע שעבר התקיים תרגיל שגרתי ביחידת עוקץ המדמה בריחת מחבל, אותו דימה חייל ביחידה. במהלך התרגיל, נפל מחסום הפה של אחד מכלבי היחידה בשל טעות אנוש, וכתוצאה מכך הלוחם נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי. האירוע יתוחקר ויופקו ממנו לקחים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully