וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה ביטלה האיסור על יבוא בובות מין בגודל טבעי

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:33

האיסור על יבוא בובות מין בגודל טבעי היה חלק מהמגבלות על יבוא מוצרים שנתפשים כפוגעים במסורת ובערכים המוסריים של דרום קוריאה. מכירת בובות שנראות כמו סלבריטאים או ילדים עדיין אסורה

גורמים רשמיים בדרום קוריאה ביטלו את האיסור על יבוא בובות מין בגודל טבעי. ההחלטה מגיעה לאחר שנים של דיונים לגבי השאלה האם הממשלה מתערבת בחייהם הפרטיים של האזרחים.

ההנחיות החדשות מאפשרות יבוא של בובות מין דרך המכס, אך בובות שנראות כמו ילדים עדיין אסורות לייבוא, נמסר מרשות המכס של קוריאה. בובות מין אינן חוקיות בדרום קוריאה. עם זאת, מאז 2018, המכס החרים אלפי בובות.

האיסור על יבוא בובות מין בגודל טבעי היה חלק מהמגבלות על יבוא מוצרים שנתפשים כפוגעים במסורת ובערכים המוסריים של דרום קוריאה. היבואנים בתחילה הגישו תלונות לבתי המשפט בבקשה שהאיסור יבוטל. לדבריהם, המוצר אינו פוגע בכבוד האדם.

בובות מין ביציעים של קבוצה מהליגה הקוריאנית. רויטרס
בובות מין באצטדיון בסיאול/רויטרס
ייצור בובות מין רובוטיות לפי בקשה. אינסטגרם, צילום מסך
מפעל לייצור בובות מין/צילום מסך, אינסטגרם

ב-2019, בית המשפט העליון אישר את הפסיקה שבובות מין הן לשימוש פרטי, כמו צריכת פורנוגרפיה, המנוטרת באופן קפדני אך חוקית במדינה. עם זאת, כרבע מיליון קוריאנים חתמו על עצומה שתאסור את היבוא של הבובות בטענה כי הן עלולות להוביל לעלייה בפשעי מין.

בסופו של דבר, המכס החליט לבטל את האיסור. בהצהרה נאמר כי ההחלטה התקבלה לאחר בדיקה של פסיקות עדכניות של בית המשפט והגישה של סוכנויות ממשלתיות כלפי הסוגייה, כולל המשרד לשוויון מגדרי ומשפחה.

ההחלטה מאפשרת ליבואנים גם לקבל בחזרה את המוצרים שהמכס החרים. לדברי גורמים במכס, יש ברשותם יותר מאלף בובות כאלה שהגיעו לדרום קוריאה בארבע השנים האחרונות. עם זאת, מכירת בובות שנראות כמו סלבריטאים או ילדים עדיין אסורה, בדומה לאוסטרליה, בריטניה וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully