וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג אוויר סוער באסיה: עשרות הרוגים ביפן ובפיליפינים

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:49

לפחות 17 בני אדם נהרגו ויותר מ-90 נפגעו בשלג כבד בצפון יפן. בפיליפינים דווח על לפחות שמונה הרוגים בשל הצפות שנגרמו מגשמים עזים - וחגיגות חג המולד שובשו לאחר שאלפי תושבים נאלצו להתפנות

בווידאו: מזג אוויר סוער לפחות 17 הרוגים ביפן; 8 הרוגים בפיליפינים/מערכת וואלה!

לפחות 17 בני אדם נהרגו ויותר מ-90 נפגעו בשלג כבד בצפון יפן ובחלקים אחרים של המדינה, על פי דיווח הרשויות. גורם בכיר בסוכנות ניהול השריפות והאסונות של יפן אמר כי אישה בשנות ה-70 לחייה מתה לאחר שנקברה מתחת לערמת שלג שנפלה מגג בעיר נאגאי במחוז ימגאטה, היכן שהשלג נעם לגובה של 80 ס"מ.

החוף המערבי היה עד לכמויות שלג גדולות בשל סערה חורף עוצמתית. מכוניות ננטשו בדרכים ובכבישים מהירים, ושירותי המשלוחים שובשו קשות. הסוכנות המטאורולוגית של יפן דיווחה בשבוע שעבר כי השלג בכמה אזורים במדינה הצטבר לרמות גבוהות מהממוצע.

שלג כבד ביפן. GettyImages
שלג כבד ביפן/GettyImages

בפיליפינים דווח על לפחות שמונה הרוגים בשל הצפות שנגרמו מגשמים עזים במחוזות הדרומיים וחגיגות חג המולד שובשו לאחר שאלפי תושבים נאלצו להתפנות.

על פי סוכנות האסונות הלאומית של הפיליפינים, חמישה מהקורבנות מתו בטביעה, ו-19 נעדרים. כ-46 אלף אנשים חוסים כעת במרכזי פינוי, על פי נתונים של משרד הרווחה. "אנחנו זקוקים למזון. הבתים שלנו והחיות שלנו טבעו בשיטפונות", אמרה אסטלה טלרוק לתחנות הרדיו DZRH. "לא נותר דבר. אפילו בגדים".

הצפות ושיטפונות בשל גשמים עזים בפיליפינים. טוויטר, אתר רשמי
שיטפונות בפיליפינים שיבשו את חגיגות חג המולד/אתר רשמי, טוויטר

הפיליפינים, ארכיפלג של יותר מ-7,600 איים, עד ל-20 סופות טרופיות בממוצע בשנה. האזור עד גם לגשמי מונסון שגורמים למפולות בוץ ושיטפונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully