וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלג וקור של מינוס 3 מעלות: כך שומרים לוחמי גולני על גזרת החרמון

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 20:47

לוחמי גדוד 13 מתמודדים ביומיים האחרונים עם קור עז, תנאים קשים ושלג שהגיע עד כה לגובה של כמה סנטימטרים. "הדאגה ללוחמים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו", מדגיש מפקד פלוגה במוצב בחרמון. "יש לנו את כל התנאים לפעילות מבצעית בצורה הבטוחה ביותר"

בשלג וקור של מינוס 3 מעלות: כך שומרים לוחמי גולני על גזרת החרמון/דובר צה"ל

בחרמון הקור כבר צנח למינוס שלוש מעלות - והלוחמים בגזרה מתמודדים עם התנאים הקשים ועם השלג, שהחל לרדת היום (שני). לוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני, שמאיישים את המוצבים בחרמון כבר כחודש וחצי, קיבלו ציוד מיוחד שמיועד להתמודדות עם הקור. "הדאגה ללוחמים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר סגן מפקד פלוגה א', סרן יאיר בן שימול, שמאייש את מוצב אסטרא בחרמון.

סרן בן שימול ציין כי ההיערכות למזג האוויר הקשה החלה כבר לפני שבועות. "אנחנו צריכים לתת לחיילים את המעטפת הבטיחותית, שכל חייל יחזור הביתה בשלום וכמו שצריך, בלי כוויות קור או אחרי החלקות בשלג".

גדוד 13 של חטיבת גולני מאייש את המוצבים בחרמון עם השלג והקור שצנח למינוס שלוש מעלות. 25 בדצמבר 2022. דובר צה"ל
"יש ללוחם את התנאים הטובים ביותר". לוחמי גולני בשלג/דובר צה"ל

בין היתר, החיילים קיבלו חרמוניות; נעליים מחממות; חליפות סערה; שקיות חימום ואמצעי חימום. "יש ביקורות כדי לבדוק כל הזמן שיש ללוחמים את כל התנאים לפעילות מבצעית בשלג בצורה הבטוחה ביותר", הוסיף מפקד הפלוגה. "הסגל עושה סבבים בעמדות גם בלילה וביום כדי לדאוג לשתייה חמה ללוחמים, ודואג לראות שהחייל מצליח לשמור גם בשלוש וארבע לפנות בוקר, כשיש בעמדה קור אימים. המפקד מגיע ונותן מילה טובה, עם כוס תה חם. ככה אני יודע שיש ללוחם את התנאים הטובים ביותר", הדגיש.

מוצב אסטרא בו נמצאים הלוחמים, היושב במשולש הגבולות לבנון סוריה וישראל, הוא אחד המוצבים הגבוהים בארץ והצפוני ביותר מביניהם. "השלג נערם כבר מאתמול בלילה", ציין בן שימול. "הגיע כבר לגובה כמה סנטימטרים ולאט לאט לאט נערם". הוא סיכם, "אנחנו שמחים להיות פה. זו חוויה שבונה אותנו למלחמה. אנחנו מקווים לעשות את זה בצורה הטובה ביותר כדי לתת לעם ישראל שקט מהגבול הצפוני. לא סתם גולני נמצאים בחרמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully