וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: 58 פליטים רוהינגים "חלשים ורעבים" הגיעו לחוף לאחר שבועות בלב ים

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 15:38

האו"ם קרא למדינות בדרום אסיה להציל כמה שאפשר מתוך 190 הפליטים שהיו על גבי הסירה הקטנה ששטה בים אנדמן במשך שבועות. הפליטים נמלטו ממחנות בבנגלדש, לשם הגיעו לאחר שנמלטו ממולדתם מיאנמר, שבה אינם נחשבים אזרחים

ככל הנראה פליטים בני הרוהינגה שנמשו מהים באינדונזיה. 25 בדצמבר 2022. רויטרס
ככל הנראה פליטים בני הרוהינגה שנמשו מהים באינדונזיה. 25 בדצמבר 2022/רויטרס

עשרות מוסלמים רוהינגים רעבים וחלשים נמצאו על חוף ים במחוז הצפוני של אינדונזיה ביום ראשון, לאחר מסע של שבועות בים. קבוצה של 58 גברים הגיעו לחוף אינדרפטרה בלאדונג, כפר דייגים, דיווח מפקד המשטרה המקומי רולי יואיזה אוויי. דייגים שהבחינו בגברים בסירה הרעועה מעץ סייעו להם להגיע לחוף ודיווחו על הגעתם לרשויות.

הרשויות התאילנדיות אמרו כי ארבע נשים וגבר אחד נמצאו צפים ליד האי סורין ואישה נוספת נמצאה באיי סימילאן, שם ניצלה על ידי דייגים. "הם מאוד חלשים מרעב והתייבשות. כמה מהם חולים לאחר מסע קשה בים", אמר אוויי והוסיף כי שלושה אנשים הובהלו למרפאה לטיפול רפואי.

האו"ם וארגונים נוספים קראו למדינות בדרום אסיה להציל כמה שאפשר מתוך 190 הפליטים שהיו על גבי הסירה הקטנה בים אנדמן במשך שבועות. לדברי האו"ם, הם נמלטים מהתנאים הנוראיים ששוררים במחנות בבנגלדש. כמיליון רוהינגים ממיאנמר חיים כיום במחנות צפופים בבנגלדש, כולל עשרות אלפים שנמלטו ממולדתם מיאנמר, לאחר קמפיין אכזרי של הצבא ב-2012.

ככל הנראה פליטים בני הרוהינגה שנמשו מהים באינדונזיה. 25 בדצמבר 2022. רויטרס
ככל הנראה פליטים בני הרוהינגה שנמשו מהים באינדונזיה. 25 בדצמבר 2022/רויטרס

מספר הרוהינגים שעזבו את בנגלדש באמצעות סירות השנה זינק פי יותר מחמישה לעומת שנה שעברה, על פי ארגוני זכויות אדם. במיאנמר, שבה מרבית האוכלוסייה היא בודהיסטית, הרוהינגים אינם מקבלים אזרחות ונתפשים כמהגרים לא חוקיים מדרום אסיה.

נציבות האו"ם לפליטים אמרה בתחילה כי היא חוששת שהסירה שיצאה לדרכה בסוף נובמבר, אבדה בים וכל 190 הנוסעים מתו. "אנחנו מקווים נגד התקווה ש-190 הנעדרים יימצאו בחיים איפשהוא", אמר מוקדם יותר החודש דובר סוכנות האו"ם באבאר בלוך.

מפה של האי שאליו שולחת בנגלדש פליטים רוהינגים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
בנגלדש שולחת את הפליטים הרוהינגים למחנות/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS
פליטים רוהינגים מפונים על ידי חיל הים של בנגלדש לאי בשאן צ'ר, 4 בדצמבר 2020. רויטרס
חיל הים של בנגלדש מציל פליטים רוהינגים/רויטרס
פליטים רוהינגים מפונים על ידי חיל הים של בנגלדש לאי בשאן צ'ר, 4 בדצמבר 2020. רויטרס
חיל הים של בנגלדש מציל פליטים רוהינגים/רויטרס

על פי סוכנות הפליטים של האו"ם, 2022 היתה אחת השנים הגרועות מבחינת נעדרים ומתים, לאחר 2013 ו-2014, אז מתו או נעלמו 900 ו-700 רוהינגים בהתאמה, בים אנדמן ובמפרץ בנגל, לאחר שאלימות בארצם אילצה אותם לברוח.

בנגלדש בעבר עצרה את המבריחים. היא ביקשה גם מהקהילה הבילאומית לסייע לה להקל את זרם הפליטים שמגיעים אליה. מוקדם יותר החודש, שני ארגונים אמרו כי כעשרים אנשים מתו מרעב או צמא על סירה שנשאה לפחות מאה אנשים וננטשה במשך שבועיים לפני שנסחפה לחופי מלזיה. בנובמבר שתי סירות שנשאו 230 רוהינגים, כולל נשים וילדים, הגיעו גם כן לחופי צפון אינדונזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully