וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים מתגייסים לחיזוק מערכת המשפט: "אתם קו ההגנה האחרון, עצרו את הרס הדמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 15:35

1,197 לוחמי צוות אוויר ומפקדים ששירתו בחיל האוויר הזהירו מהחרבת הדמוקרטיה בישראל על ידי הממשלה הנכנסת. הם פנו במכתב לבכירי מערכת המשפט בקריאה "לעצור את האסון המתרגש על המדינה". בין החותמים על המכתב: הרמטכ"ל לשעבר חלוץ והאלופים איתן בן אליהו ועמוס ידלין

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

רגע לפני השבעת הממשלה החדשה פנו 1,197 לוחמי צוות אוויר ומפקדים ששירתו בחיל האוויר במכתב לבכירי מערכת המשפט, הביעו תמיכה בהם והזהירו מהחרבת הדמוקרטיה בישראל על ידי הממשלה הנכנסת.

"כולנו היינו מוכנים להקריב את חיינו למען המדינה לאורך שנות פעילותנו כטייסים מבצעיים", נכתב במכתב שיועד לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק וכן יועצים משפטיים בשירות הציבורי וגורמים נוספים מהצמרת המשפטית.

"אנחנו באים מכל רבדי החברה והקשת הפוליטית בישראל - ימין, שמאל, מרכז, חילוניים ודתיים; ממוצא מזרחי ואשכנזי, מכל חלקי הארץ. המשותף לכולנו היום זו החרדה מכך שמדינת ישראל הדמוקרטית בסכנה. אתם קו ההגנה האחרון וביכולתכם לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה", אמרו. "מדינת ישראל שהוקמה כיהודית ודמוקרטית לא תוכל להתקיים ברוח מגילת העצמאות אם תוותר על זהותה כדמוקרטיה ליברלית".

שופטי בית המשפט העליון 7 בנובמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"ישראל לא תוכל להתקיים ברוח מגילת העצמאות אם תוותר על זהותה". שופטי העליון/פלאש 90, יונתן זינדל

בין החותמים על המכתב היו הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, האלופים איתן בן אליהו, אביהו בן נון, עמוס ידלין, רן גורן ונמרוד שפר, תתי אלופים רבים ולוחמי צוות אוויר לשעבר החברים בפורום "555 פטריוטים".

"אנו מצפים שתשתמשו בכל הכלים והחוקים העומדים לרשותכם, ללא מורא ופחד, ותעשו את כל שלאל ידכם לעצירת האסון המתרגש על המדינה. אנחנו מתחייבים להמשיך לעמוד לצדכם במאבק על עתידה של המדינה", כתבו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דן חלוץ. ראובן קסטרו
בין החותמים על המכתב. דן חלוץ/ראובן קסטרו

תת אלוף ישראל שפיר, מיוזמי וחותמי המכתב, מסר: "כאשר המתקפה על הדמוקרטיה הליברלית ועקרונות מגילת העצמאות עברה מרעיונות של קיצוניים להסכמים קואליציוניים, חשנו שחובתנו לעשות מעשה. ביקשנו מעמיתינו לקרוא לשומרי הסף להגן על ישראל הדמוקרטית ועל ערכי מגילת העצמאות, ומעל אלף אנשי צוות אוויר נענו לקריאה וחתמו על מכתב המחזק את שומרי הסף במערכת הציבורית והמשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully