וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: נתניהו - רה"מ החלש ביותר אי פעם, זו ממשלת טירוף על מלא

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 16:13

ראש הממשלה היוצא תקף את מחליפו המיועד על רקע ההתבטאויות של חברי הקואליציה העתידית שלו. "הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו", אמר. "אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהם מפרקים מבפנים את מדינת ישראל"

בווידאו: רה"מ היוצא לפיד/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף היום (שני) בחריפות את הממשלה העתידית, על רקע ההתבטאויות האחרונות של חלק מחבריה.

"ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה אי פעם, וממשלה בהפרעה", אמר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "זה לא ממשלת ימין על מלא, זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל".

לדבריו, "אני שואל את עצמי מי הכי פחד אתמול לחיות במדינה הזו - להט"בים ששמעו מרוטמן שלא יכניסו אותם לבתי מלון, ערבים ששמעו מאורית סטרוק שמותר לרופאים לסרב לטפל בהם, פעילות בארגוני נשים שגילו שהן מופיעות ברשימות השחורות של אבי מעוז, רפורמים וקונסרבטיבים ששמעו מפורוש שיאסרו עליהם לבוא לכותל, או בכירי הפרקליטות והמשטרה ששמעו מיאיר נתניהו שצריך להעמיד אותם לדין על בגידה שדינה מוות?".

לפיד הוסיף: "לשלטון קיצוני דתי ולאומני אין רגע שבו הוא אומר, 'הגיע הזמן להתחשב באנשים שחושבים אחרת." הם לא יעצרו. אם אנחנו לא נעצור אותם, זה יהיה יותר ויותר גרוע. הם קלטו שנתניהו חלש, והם ימשיכו לבזוז אותו, לבזוז את הליכוד, לבזוז את המדינה'.

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, בית אסיה, 22 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, בית אסיה, 22 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

נתניהו השיב אש ואמר כי לפיד מסרב לקבל את הכרעת העם. "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה", אמר. "אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת. מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעה העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".

בד בבד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום בישיבת סיעתו כי מחיר הפיכת ישראל מיהודית לדתית יהיה קשה. "אתם תיפגעו יותר מכולם ממדיניות הכפייה והגזענות", אמר לחרדים. "זיכרו שהייתם חלק מהמנגנון שמלבין את הפגיעה במיעוטים. שמפורר אותנו לשבטים. אני מקווה ומתפלל שלא נגיע לשם.
זיכרו את המשא ומתן הקואליציוני הזה - שמתברר מעל לכל כמסע לפירוק החברה הישראלית. אתם -תהיו אלו שייפגעו יותר מכולם. זה זמן להכרעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully