וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה על הקפיטול: משפטו של מנהיג "הנערים הגאים" צפוי להתחיל

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:17

בחירת המושבעים החלה בשבוע שעבר במשפט בגין קשירת קשר להמרדה נגד אנריקה טאריו, יו"ר לשעבר של הארגון הימני-קיצוני, ונגד ארבעה חברים נוספים. הם מואשמים בקשירת קשר להמרדה וסעיפים אחרים הקשורים למתקפה, שמטרתה היתה למנוע את אישור תוצאות הבחירות

ועדת בית הנבחרים שחוקרת את ההסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר2021 פירסמה את הדו"ח הסופי שלה בשבוע שעבר, אך אחד המשפטים המסוקרים ביותר שקשורים למתקפה, עומד להיפתח היום (שני).

בחירת המושבעים החלה בשבוע שעבר במשפט בגין קשירת קשר להמרדה נגד אנריקה טאריו, יו"ר לשעבר של "הנערים הגאים", ארגון ימני קיצוני, ונגד ארבעה חברים נוספים בקבוצה האלימה.

טאריו והנאשמים האחרים - איתן נורדין, זכרי רל, דומיניק פצולה וג'ו ביגס - מואשמים בקשירת קשר להמרדה וסעיפים אחרים הקשורים למתקפה, שמטרתה היתה למנוע את אישור תוצאות הבחירות לנשיאות ואת ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות. כל החמישה טוענים לחפותם, ואם יימצאו אשמים הם עשויים לרצות גזר דין של 20 שנה בכלא פדרלי.

אדם נוסף שמואשם במשפט הוא צ'ארלס דונהו, שהודה באשמה באפריל. במסגרת הסכם הטיעון עמו, דונהו הסכים להעיד נגד הנאשמים האחרים. כ-900 אנשים נעצרו בגין מעורבות במתקפה ומאות הורשעו. לפני כמה שבועות שני המנהיגים של "שומרי השבועה", ארגון ימני קיצוני נוסף שחבריו השתתפו בהסתערות, נמצאו אשמים בקשירת קשר להמרדה בשל מעורבותם באירועים.

אנריקה טאריו, יו"ר לשעבר של ה"נערים הגאים". טוויטר, צילום מסך
אנריקה טאריו/צילום מסך, טוויטר
ועדת החקירה של בית הנבחרים לגבי האירועים בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, במפגש הציבורי האחרון ב-19 בדצמבר 2022. pool, אתר רשמי
ועדת בית הנבחרים לחקר המתקפה סיימה את תפקידה/אתר רשמי, pool
המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, וושינגטון הבירה. רויטרס
ההסתערות על גבעת הקפיטול/רויטרס
ג'ייקוב צ'נסלי בעת ההסתערות על גבעת הקפיטול של ארה"ב, 6 בינואר 2021. רויטרס
הפריצה לבניין הקפיטול/רויטרס

על פי התביעה, נורדין, ביגס, רל ופצולה היו בין מאה חברי הנערים הגאים שהתאספו בבוקר ה-6 בינואר ליד אנדרטת וושינגטון בשעה 10 בבוקר. באותה שעה הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נשא נאום בפני אלפי תומכים בפארק האליפסה. בשעה 1 בצהריים, המפגינים עשו דרכם לגבעת הקפיטול. הארבעה, על פי התביעה, הובילו את הקהל והיו בין הראשונים שהצליחו לעבור את השוטרים, מה שעורר אלימות חסרת תקדים, שבה נהרגו ונפצעו שוטרים ואזרחים. ביגס אף הקליט סרטון שבו הוא אומר "השתלטנו על הקפיטול".

טאריו לא היה בבירה באותו זמן, משום שנעצר יומיים לפני כן בגין ונדליזם. עם זאת, התביעה טוענת כי הוא היה בין מנהיגי התוכנית למנוע את אישור הבחירות. כמה ימים לפני המתקפה, טאריו כתב על ה"מהפכה" ברשת החברתית. בקבוצה מוצפנת שנוצרה על ידו, אחד החברים כתב: "הגיע הזמן לערום את הגופות לפני גבעת הקפיטול", על פי סוכנות הידיעות AP. אף שנעצר כמה ימים קודם לכן, טאריו ניצח על המתקפה, ואחריה כתב: "עשינו זאת..." , לטענת התביעה.

עורכי דינו של טאריו אמרו כי הוא לא עודד איש להסתער על גבעת הקפיטול או לפעול באלימות. עורך דינו של נורדין טען כי התביעה בחרה בו בשל אמונתו הפוליטית. עורך דינו של רל רצה שהשופט יבטל את כתב האישום על בסיס התיקון הראשון לחוקה - חופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully