וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות במעון חוסים: בן 55 מת, משפחתו טוענת כי "הכו אותו"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 13:11

אריה, חוסה במוסד באיזור חיפה, מת בבית החולים בני ציון בחיפה, ומשפחתו טוענת שהתעללו בו במוסד בו היה דר. לפני שבוע אושפז במצב קשה עם חבלות. המשטרה חוקרת את העניין מאז שאחיו הגיש תלונה, למחרת האשפוז. "אמרו לנו שהוא מת, לא מסבירים לנו ממה"

אריה, חוסה במעון בן 55, מת בבית החולים, 26 בדצמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אריה, החוסה שמת, בגינת משחקים/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אריה, חוסה במעון נווה רם ברכסים, בן 55, מת הבוקר (שני) בבית החולים בני ציון בחיפה. משפחתו טוענת שהתעללו בו במוסד בו היה דר. לפני שבוע אושפז במצב קשה עם חבלות. בתחנת זבולון של המשטרה חוקרים את העניין מאז שאחיו הגיש תלונה, למחרת האשפוז. גופתו, תשלח לנתיחה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, לפי הוראת חוקרי התחנה.

"רופא במיון אמר לי שמצבו קשה מאד. שיש לו שבר בצלעות ושיש פגיעות של אלימות. הוא באותו יום הועבר לטיפול נמרץ. אתמול בצהרים אמרו שהצליחו לייצב את מצבו והעבירו אותו למחלקה פנימית א', אתמול עוד פחות או יותר היה בסדר אבל לפנות בוקר הוא נפטר. אומרים לנו מת. לא מסבירים לנו ממה. רופא אמר לנו שבלילה לא הרגיש טוב. שלא הצליחו לייצב אותו".

המוסד בו התגורר הינו בית לאנשים עם רמות מוגבלות שכלית התפתחותית שונות כולל סיעודיים, וכן לאנשים עם בעיות התנהגות. "עד שהגיע למעון הזה הוא גר בהוסטל, בית עם עוד ארבעה-חמישה דיירים", סיפרה גיסתו, "היו לנו תחושות לא טובות מההתחלה. זה מקום שבכלל לא היה צריך להיות בו".

אריה, חוסה במעון בן 55, מת בבית החולים, 26 בדצמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אריה בבית החולים/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בהתחלה במעון ניסו לטייח את זה", סיפר לוואלה אחיו היחיד, ששימש לו כאפוטרופוס ושלאורך השנים היה מבקר אותו מדי שבוע, "הם אמרו לי שהוא נפל מהמיטה. אחר כך שינו גרסה ואמרו שנפל במקלחת. בבית החולים בני ציון הרופאה אמרה שיש סימנים של אלימות, שיש צלעות שבורות. בעין היה לו סימן של אגרוף. הופעלה עליו אלימות קשה". האח אומר שלמרות מצבו הקשר הוא הצליח לתקשר עם האח במהלך האשפוז ובהרמת יד הוא אישר לו כי הרביצו לו".

עורכת הדין נעמה לרנר, מנכ"לית התנועה לעצמאות, המכירה את מעון נווה רם, אמרה על כך, "צריך לדרוש ועדת בדיקה חיצונית למשרד הרווחה לגבי הנעשה במקום. לפני שנתיים היה שם מוות נורא נוסף של הדיירת משי פרץ, הייתה ועדת בדיקה פנימית וכלום לא קרה. התוצאות אפילו לא פורסמו. המוסד אפילו לא נשרט שריטה קלה".

מנהלת המעון סירבה להתייחס לטרגדיה. היא אמרה לוואלה: "אני לא יכולה לדבר על זה. הדיירים שלנו חסויים ואיננו יכולים למסור דבר אודותיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully