וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עריית כפר קאסם נכח בהלווית המחבל שניסה להרוג שני שוטרים

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 8:41

הלוויתו של המחבל נעים בדיר, ששלף נשק אל עבר שני שוטרים, דרס אותם ופצע אותם באורח קל, התקיימה אתמול בכפר קאסם, בנוכחות ראש העיר. מראש העיר נמסר בתגובה כי הגעתו תואמה עם המשטרה. "היה הסדר עם המשפחה וכוחות הביטחון שלא יהיו הפרות סדר. זה התפקיד שלי כראש עיר"

ראש עיריית כפר קאסם לאחר הפיגוע בעיר/אלון חכמון

ראש עריית כפר קאסם, עאדל בדיר, השתתף אתמול (שבת) בהלוויתו של מחבל שביצע שלשום פיגוע דריסה ופצע שני שוטרים באורח קל בעיר. המחבל, נעים בדיר, "הזעיק" את כוחות המשטרה למקום בטענה כי יש אירוע אלימות - ובהגיעם הוא רץ לעברם עם נשק שלוף. לאחר מכן, הוא נכנס לרכבו ודרס אותם. השוטרים בתגובה פתחו באש אל עבר המחבל וירו בו למוות.

מראש בעיר בדיר נמסר בתגובה כי הגעתו להלוויה תואמה עם המשטרה. "הייתי עם ליווי של שוטרים בהלוויה. הייתי בקשר עם הקב"ט בהעברת הגופה. הייתי בקשר עם כל הגורמים על מנת שישמרו על הסדר ולא יקרה כלום", מסר ראש העיר, "היה הסדר עם המשפחה וכוחות הביטחון שלא יהיו הפרות סדר. זה התפקיד שלי כראש עיר. לא הייתי יושב בבית. תפקיד שלי גם להיות שם ולהיות בקשר עם המשטרה ותיאום מלא איתה".

זירת פיגוע הדריסה בכפר קאסם, 23 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת פיגוע הדריסה בכפר קאסם/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קרובי משפחה של המבל הסבירו גם הם שהאירוע התבצע בתיאום עם המשטר. "המשטרה ביקשה שקריים הלוויה של עד 50 אנשים, שתתקיים בין השעות 23:00 עד 01:22. עשינו מה שהמשטרה רוצה. אין לנו התנגדות. אבל אנחנו לא נוכל להגיד לאנשים ללכת הביתה", אמר דודו של המחבל. "כיבדנו את החלטת המשטר. הם לא נתנו הסברים למה. החתימו אותנו על מסמך שיהיו הגבלות. חתמנו. מה שהם רוצים הם קיבלו. רק רצינו כבר לקבור אותו", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
זירת פיגוע הדריסה בכפר קאסם, 23 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
"רק רצינו כבר לקבור אותו", זירת הפיגוע בכפר קאסם/דוברות משטרת ישראל

קצין מגב שפיקד על הכוחות שנכחו בפיגוע הדריסה, שיחזר את האירוע וסיפר לוואלה כי הגיעו למקום לאחר דיווח על זריקת בקבוקי תבערה. "היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא", הוא סיפר. "בהתחלה זרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה והגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו".

בסריקות שהתייקמו בזירה בתום האירוע, נתפסו נשק מסוג קרלו, תחמושת ובקבוקי תבערה במבנה שממנו יצא המחבל. כמו כן, ברחבו של המחבל נמצא סכין. המפכ"ל קובי שבתאי שיבח את התנהלות השוטרים ואמר כי הם מנעו פיגוע גדול יותר. "ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully