וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק בן ארי החשוד בהונאת משקיעים במאות מיליונים הוסגר לישראל

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 11:02

על פי החשד, "מיידוף הישראלי" הציג למשקיעים מצג שווא על ההשקעות הצפויות עם כספיהם, וגרם למאות משקיעים, בהם אלמנות, יתומים וקשישים, לאבד את כספם. לטענת עורכי הדין של הקורבנות, הוא ניהל הונאת פונזי במשך 15 שנה והזמין אותם להשקות מפוארות כדי להגביר את אמונם

מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים הוסגר לאחרונה לישראל 25 בדצמבר 2022. מתוך אתר EGFE, אתר רשמי
הונה במאות מיליונים. מיידוף הישראלי, מייק בן ארי/אתר רשמי, מתוך אתר EGFE

איש העסקים מייק בן ארי, החשוד שהונה כאלף משקיעים בסך כולל של מאות מיליוני שקלים, הוסגר הלילה (ראשון) מבוסניה לישראל. זאת, כשנה וחצי לאחר פתיחת החקירה נגדו. בהמשך הוא יובא להמשך מעצרו בארץ.

על פי חשד הרשות לניירות ערך, בן ארי, הבעלים של חברת EGFE, הציג למשקיעים מצג שווא בנוגע להשקעות הצפויות עם כספיהם והשתמש בהם למטרות אחרות. לצורך כך, בין היתר, הוא גם זייף מסמכים. המיזם לא היה מפוקח על ידי הרשות והנאמנות שבה הציע להשקיע לא קיבלה היתר.

בתחילת מאי 2021 נמלט בן ארי מן הארץ, למרות צו איסור היציאה מהארץ נגדו. לפי החשד, הוא נעזר באחד המשקיעים שלו והשתמש בדרכון שלו. החבר עצמו, נחום אייזנשטאט, הורשע לאחרונה בשיבוש הליכים וקיבל שבעה חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקל. לאחר מכן, שלח בן ארי למשקיעים מייל ובו התוודה על מעשיו, ולדבריהם איים על אלה שיתבעו אותו.

ברני מיידוף, 10 במרץ 2009. רויטרס
"מיידוף הישראלי", ברני מיידוף/רויטרס

אחרי שנמלט, הגישו מאות משקיעים בקשה לפירוק החברה שבבעלות בן ארי. לדברי עורכי דינם, כ-400 קורבנות לפחות איבדו את כספם, חלקם אלמנות, יתומים, נשים שהתגרשו, יורשים שאיבדו את ירושת הוריהם, נכים, לקויי ראיה, זוגות צעירים ופנסיונרים. "רוב הקורבנות היו חסרי ידע והבנה בהשקעות. את הקורבנות הללו הצליח בן ארי להוליך שולל בעזרת הכריזמה שלו ובאמצעות מצגים כוזבים ומפתים שהציג בפניהם", טענו.

לטענת עורכי דינם של המשקיעים, בן ארי ניהל למעשה הונאת פונזי במשך יותר מ-15 שנה. תוכנית הפונזי התמקדה בעיקר בהשקעות באגרות חוב מוניציפליות המונפקות בארה"ב, על ידי מדינות שונות או על ידי ערים. בן ארי יצר לכאורה סיפור כיסוי לפיו השקעותיו מצליחות לייצר רווחים גבוהים כי כספם מושקע בכל מיני קרנות אמריקניות כגון "בלו ריבר", שפועלת כביכול מקולורדו. בדיעבד התברר כי קרן זו ניתקה קשר עם בן ארי עוד בתחילת שנות האלפיים, ובן ארי אף הודה כי שיקר בנוגע לכך.

על מנת להגביר את אמון הקורבנות בו, הציג עצמו בן ארי בפני המשקיעים כאדם החי בעושר רב ומצליח בעסקים, לרבות מגורים בצפון תל אביב, מסיבות והשקות מפוארות, ואירועים גרנדיוזיים עם אומנים מפורסמים, שאליהם הוזמנו המשקיעים וחבריהם, כך לטענת הקורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully