וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הממשלה החדשה לא מחויבת לדמוקרטיה", נתניהו: "המדינה בקריסה"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 20:53

רה"מ היוצא התריע בהצהרה: "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות - זה ייגמר רע". זאת, על רקע ההסכמים הקואליציוניים שנחתמים בין המפלגות, לקראת הקמת ממשלת נתניהו ה-6. יו"ר הליכוד השיב אש: "לפיד השאיר לנו מדינה הרוסה ומטיף לנו. הפסדת, לך הביתה"

בווידאו: רה"מ היוצא לפיד/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף היום (חמישי) את הממשלה הנכנסת, יממה אחרי שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו הודיע לנשיא יצחק הרצוג כי "עלה בידו" להרכיב ממשלה. "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת, קיצונית, חסרת אחריות. זה ייגמר רע", התריע יו"ר יש עתיד. "לא הליכוד הקים את הממשלה, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר הקימו אותה. נתניהו חלש והם הקימו את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".

לפיד המשיך, "הממשלה החדשה אינה מחויבת לדמוקרטיה ואינה מחויבת לשלטון החוק. אנחנו נילחם על המדינה שלנו בכל מקום ומעל כל במה", התחייב. "הממשלה הזו רוצה שנשלם לה מיסים, נשלח את הילדים שלנו לצבא - ונשתוק. זה לא יקרה. כל עוד ישראל היא דמוקרטיה, האופוזיציה לא תקבל מהממשלה הוראות מה מותר לה או אסור לה לומר".

ראש הממשלה היוצא התחייב, "אנחנו נילחם על שלטון החוק, נילחם על זכויות נשים והקהילה הלהט"בית, נילחם על ערכי צה"ל, נילחם על החינוך של הילדים שלנו, נילחם על זהות יהודית סובלנית, שלא משמשת תירוץ לאפליה וגזענות.

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, בית אסיה, 22 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
לפיד, היום/ראובן קסטרו

לפיד פנה לאזרחי ישראל, "יש לכם תפקיד בימים אלה: להיות אזרחים מעורבים שלא שותקים. תשמרו על החוק, אבל תזכירו כל יום לשלטון שיש לכם זכויות ואתם לא מתכוננים לוותר עליהן. תהיו על המשמר מול ממשלה מסוכנת, קיצונית וחסרת אחריות, עם ראש ממשלה חלש שאיבד עליה שליטה עוד לפני שהשביע אותה". הוא סיכם, "אנחנו נוביל את המאבק הזה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו נלחמים על המדינה האהובה שלנו".

בתגובה לנאום, נתניהו מסר: "לפיד שהשאיר לנו מדינה הרוסה בקריסה כלכלית ומדינית, עם איראן שדוהרת לגרעין ללא מענה, עם השתוללות של רצח ואלימות, מטיף לממשלה הבאה בהמצאות שאין להן שום בסיס. לפיד - הפסדת בבחירות. לך הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully