וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'ילה הודיע כי יפתח שגרירות בשטחי הרשות: "הפלסטינים הם עם"

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 13:03

ההכרזה של הנשיא, שהחל את כהונתו במרץ 2022, נעשתה בטקס שנערך בסנטיאגו לכבוד חג המולד בקהילה הפלסטינית שמונה לפי הערכות יותר מ-300 אלף איש, לעומת הקהילה היהודית שמונה 30 אלף

בווידאו: מועמד השמאל אחרי הניצחון בבחירות בצ'ילה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ' ממחנה השמאל, הודיע כי יפתח שגרירות בשטחי הרשות. בצ'ילה חיה אוכלוסיית הפלסטינאית הגדולה ביותר מחוץ למזרח התיכון.

בוריץ' בן ה-36 הוא הנשיא הצעיר ביותר בהיסטוריה של צ'ילה והשני הצעיר ביותר בעולם, כמו גם הנשיא שנבחר עם מספר הקולות הגבוה ביותר בהיסטוריה של צ'ילה.

"אחת ההחלטות שקיבלנו בממשלה, ועדיין לא הכרזנו עליה בפומבי, היא שנעלה את הרמה של הייצוג הרשמי שלנו בפלסטין", אמר בוריץ' אמש (רביעי). "נפתח שגרירות במהלך הכהונה של הממשלה הזאת".

ההכרזה של הנשיא שהחל את כהונתו במרץ 2022 נעשתה בטקס שנערך בסנטיאגו לכבוד חג המולד בקהילה הפלסטינית, שמונה לפי הערכות יותר מ-300 אלף איש. בוריץ ' אמר גם כי הפלסטינים הם "עם קיים, מתנגד ובעל היסטוריה". הקהילה היהודית בצ'ילה מונה 30 אלף איש.

נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ', 24 באוגוסט 2022. Ivan Alvarado, רויטרס
גבריאל בוריץ'/רויטרס, Ivan Alvarado

ב-1998, צ'ילה פתחה נציגות ברשות הפלסטינית ברמאללה, ב-2011 הכירה בפלסטין כמדינה ותמיכה בכניסתה כחברה לאונסק"ו. לרשות יש שגרירות בסנטיאגו.

הגירה פלסטינית לצ'ילה החלה בשלהי המאה ה-19 והמשיכה בגלים במהלך מלחמת העולם הראשונה ולאחר הקמת ישראל ב-1948. 95% מהקהילה היא נוצרית. הפלסטינים מרוכזים בעיקר בתעשיות הסחר והטקסטיל, ומעורבים גם בפוליטיקה. קלאב דפורטיבו פלסטינו הוא מועדון כדורגל מקצועי בסנטיאגו שנוסד על ידי מהגרים ערבים בשנות ה-20 של המאה העשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully