וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנחש" יצא לחופשי: הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה שוחרר מהכלא בנפאל

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 12:25

צ'ארלס סובארג', הרוצח הסדרתי הצרפתי שביצע שורה של רציחות ברחבי אסיה בשנות ה-70, וזכה לסדרה אודותיו בנטפליקס צפוי להשתחרר היום מסיבות הומניטריות. בן ה-78 כלוא בנפאל מאז 2003 בגין שני מקרי רצח. בסך הכל הוא רצח כעשרים תרמילאים צעירים

צ'ארלס סובארג', הרוצח הסדרתי הצרפתי שביצע שורה של רציחות ברחבי אסיה בשנות ה-70, וזכה לסדרה אודותיו בנטפליקס ("The Serpent"), צפוי להשתחרר היום (חמישי) מהכלא בנפאל. בית המשפט העליון במדינה פסק כי סובארג' בן ה-78, שכלא בנפאל מאז 2003 בגין שני מקרי רצח לפני 40 שנה, ישוחרר בשל סיבות בריאותיות.

גורמים רשמיים בכלא אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לאחר שקיבלו את המסמכים הדרושים, הם יעבירו את סובארג' לרשויות ההגירה. על פי פיסקת בי המשפט, הוא יגורש בנפאל בתוך 15 ימים. סובארג' עבר ניתוח לב פתוח ב-2017 ושחרורו נקבע בהתאם לחוק המאפשר שיחרור מוקדם מסיבות הומניטריות של אסירים שמרותקים למיטתם וריצו כבר 75% מעונשם.

סובארג', שמוצאו וייטנאמי-הודי, החל לטייל בעולם בתחילת שנות ה-70 והגיע לבירת תאילנד, בנגקוק. הוא התחזה לסוחר אבנים יקרות, התיידד עם קורבנותיו, מרביתם תרמילאים צעירים ממדינות מערביות, לפני שסימם, שדד ורצח אותם.

"הוא שנא תרמילאים, הוא ראה בהם מכורים לסמים עניים וצעירים", אמרה העיתונאית הקנדית ג'ולי קלארק, ל-AFP ב-2021. "הוא רואה בעצמו גיבור פלילי".

הרוצח הסדרתי צ'ארלס סובאנג'. GettyImages
סימם, שדד ורצח. צ'ארלס סובארג'/GettyImages

סובאנג' זכה בתחילה לכינוי "רוצח הביקיני", לאחר שגופת צעירה אמריקנית בבגד ים ביקיני נמצאה בחוף ים ב-1975. בסופו של דבר, הוא קושר ליותר מעשרים רציחות. הכינוי "הנחש" ניתן לסובאנג' בשל היכולת שלו להחליף זהויות כדי להתחמק מהרשויות.

ב-1976, סובאנג' נעצר בהודו והוכנס לכלא שם ל-21 שנים. ב-1986, הוא נמלט ונכלד שוב, הפעם בגואה. הוא שוחרר ב-1997 ועבר להתגורר בפריז כשהוא מרוויח את כספו מהענקת ראיונות. ב-2003 הוא החליט לחזור לנפאל. הוא זוהה מסתובב בקטמנדו ונעצר בקזינו. בית המשפט פסק מאסר עולם שנה לאחר מכן בגין רצח התיירת האמריקנית קוני ג'ו ברונזיץ' ב1-975. עשור לאחר מכן הוא נמצא אשם גם ברצח של שותפה הקנדי של ברונזיץ'.

"הוא היה מתורבת ומנומס", אמרה נדין ג'יירס, צרפתיה שחיה בבניין הדירות בבנגקוק שבו התגורר סובאנג'. "הוא היה רמאי, פתיין, שודד תיירים ורוצח מרושע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully