וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מסמכי המס של טראמפ יפורסמו בפומבי

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 13:03

לאחר מאבק של כארבע שנים, ועדת בית הנבחרים קיבלה לידיה את דו"חות המס של הנשיא לשעבר מ-2015 עד תום כהונתו. כעת, החליטה וועדה לפרסם את המסמכים: "ב-2020, טראמפ דיווח על הפסד של 4.8 מיליון דולר - ושילם אפס מס הכנסה"

בשלוש השנים הראשונות לכהונתו כנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ שילם מס הכנסה בסך 1.1 מיליון דולר, לפני שלא שילם מסים כלל לאחר שחובותיו נערמו שוב ב-2020, כך על פי נתוני המס שלו שפורסמו אמש (שלישי) על ידי ועדת בית הנבחרים.

הנתונים, שכוללים פרטים מהחזרי המס של טראמפ מ-2015 ועד תום כהונתו בבית הלבן, מראים כי הוא החל את הנשיאות כשעסקיו נמצאים בהפסדים כבדים - ולא שילם כלל מס הכנסה. אך ב-2018 מצבו השתנה, הוא דיווח על הכנסה בסך 24.3 מיליון דולר ושילם מס בסך כמיליון דולר.

החזרי המס של טראמפ מראים כי הוא היה בחובות בשנה לאחר מכן. הוא דיווח על הכנסה של 4.4 מיילון דולר ושילם 133,445 דולר. ב-2020, כשארצות הברית היתה נתונה תחת מגפת הקורונה, השתנה המצב שוב לרעה: טראמפ דיווח על הפסד של 4.8 מיליון דולר - ושילם אפס מס הכנסה.

מגדל טראמפ במנהטן, 18 באפריל 2019. רויטרס
מגדל טראמפ במנהטן/רויטרס
ועדת בית הנבחרים בארה"ב המליצה לבית המשפטים להגיש כתבי אישום פליליים נגד הנשיא לשעבר טראמפ 20 בדצמבר 2022. רויטרס
טראמפ נחקר גם על ידי ועדה של בית הנבחרים בקשר למעורבתו במתקפה על גבעת הקפיטול ב-2021/רויטרס

הנתונים החדשים מגיעים משני דו"חות שפורסמו אמש על ידי ועדת המסים של בית הנבחרים, שנאבקה במשך ארבע שנים כדי לקבלם, בזמן שטראמפ ניסה לחסום את העברתם בכל מחיר. הדו"חות מכילים את סיכום פעילות הוועדה אך לא את המסמכים המקוריים, שאמורים להתפרסם בימים הקרובים.

הדו"ח שפורסם אמש מעלה שאלות לגבי ההתנהלות העסקית של טראמפ, כולל תרומותיו לצדקה. טראמפ העיק סכומים גדולים לצדקה במהלך השנים, אך מרביתן היו תרומות של נכסים שא הצליח לפתח. מסמכי המס החדשים מראים כי בזמן שהיה בבית הלבן, טראמפ ביצע תרומות במזומן, מה שלדברי הוועדה דורש חקירה נוספת.

טראמפ רשם 2.2 מיליון דולר במס רכוש כהוצאות עסקיות - אף שהחוק מאפשר לאנשים בודדים לרשום רק עד עשרת אלפים דולר כמס רכוש בשנה. מס ההכנסה האמריקני בודק כעת את ההתנהלות הזאת. טראמפ גם צבר סכומים גדולים מהכנסות ריבית בסך 38.1 מיליון דולר במהלך כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully