וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים חיבוק? רובוט חדש יועד להעניק את החיבוק המושלם

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 5:57

צוות מדענים גרמניים יצר את ה"האגיבוט", רובוט שנועד לתת חיבוק אנושי ככל האפשר, עבוד אנשים שסובלים מבדידות. הרובוט ,המאובזר בחיישנים מתקדמים, יודע לנתח את שפת הגוף של המתחבק, ולשנות בהתאם את החיבוק - ללחוץ יותר או פחות, לזוז קצת, או אפילו להוסיף טפיחה קטנה

ההאגיבוט, רובוט גרמני שיודע להעניק חיבוקים. 21 בדצמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
ה"האגיבוט", רובוט החיבוקים/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

רובוט חדש שמתוכנן על ידי מדענים בגרמניה ינסה לספק את החיבוק המושלם. מכון מקס פלנק למערכות חכמות שבגרמניה עובד על רובוט בשם "האגיבוט", שמטרתו לספר חיבורים כמו אנושיים, ובכך לסייע לאנשים בתרחישים כמו בדידות, או החלפת אדם שבגלל מגבלות פיזיות לא מסוגל להעניק חיבוקים.

הצוות עובד כעת על הגרסה השלישית של הרובוט וטוען כי ה"האגיבוט 3" הוא רובוט החיבוק האוטונומי הראשון בגודל אנושי שמזהה ומגיב למחוות תוך החיבוק של המשתמש". הרובוט החדש כולל מערכת חישה מותאמת, הכוללת שני תאים מנופחים שמנסים לחקות את התחושה של חזה רך.

ההאגיבוט, רובוט גרמני שיודע להעניק חיבוקים. 21 בדצמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
כבר עובדים על גרסה רביעית, ההאגיבוט/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

צוות המחקר שעבד על הרובוט השתמש במשוב של יותר מ-512 אנשים אמיתיים, כדי לאמן את התוכנה לזהות ולסווג מחוות שמבצעים בני אדם במהלך החיבוק ולהגיב להן לפי הצורך. כך, לפי תנועותיו של המתחבק, יבחר ההאגיבוט אם להישאר דומם, לנוע קצת, או אפילו לטפוח או ללחוץ קצת על הגב של המתחבק.

אלכסיס אי בלוק, יוצרו של ההאגיבוט, החל לעבוד עליו בשנת 2016 בזמן שלמד לתואר שני לרובוטיקה. הגרסה הראשונה, הוא מספר, ידעה לענות על הצרכים הבסיסיים של החיבוק - להיות חם ורך, לדעת לסיים את החיבוק ועוד. לגרסה השנייה כבר התווספו חיישנים יותר מתקדמים, והגרסה השלישית והנוכחית היא הכי מתקדמת עד כה. 16 נסיינים שבדקו את הרובוט החדש סיפרו כי הוא היה "נחמד משמעותית לחבק". אבל על אף ההתקדמות, צוות ההאגיבוט יודע שעוד לא הצליח לייצר את החיבוק המושלם לגמרי, וכבר עובד על גרסה רביעית לרובוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully