וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ועשרות אלפים ללא חשמל ברעידת אדמה בקליפורניה

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 9:29

רעש אדמה בעוצמה 6.5 הכה צפונית לסן פרנסיסקו, והובילה לכ-80 רעידות משנה ברחבי המדינה. שגרמו להצפות וקריסת בתים וכבישים. 79 אלף בתים ובתי עסק נותרו ללא חשמל וגז - כשהתיקון צפוי להתבצע רק בעוד כמה ימים

רעידת אדמה בקליפורניה ארצות הברית שהשאירה עשרות אלפים ללא חשמל. 21 בדצמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
עשרות אלפי בתים ועסקים נותרו ללא חשמל/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שני בני אדם נהרגו ו-11 נפצעו אתמול (שלישי) ברעידת אדמה בעוצמה 6.5 בחוף הצפוני של קליפורניה. רעש האדמה גרם נזק לבתים, הרס כבישים ומערכות מים, והותיר עשרות אלפי תושבים ללא חשמל.

הרעידה התרחשה בשעה 2:30 לפנות בוקר בשעון המקומי, בעומק של 17.9 ק"מ מתחת לפני הקרקע - והובילה לעוד כ-80 רעידות משנה. מעבר לקריסת המבנים, היא הובילה לקריסת החשמל בכ-79 אלף בתים ועסקים במדינה - שנותרו ללא חשמל. מחברת "פסיפיק גז וחשמל" שפועלת באזור נמסר כי החזרתו ותיקון המפגעים עשויים לקחת כמה ימים.

רעידת אדמה בקליפורניה, 21 בדצמבר 2022. רויטרס
בניין שקרס ברעידת האדמה, קליפורניה/רויטרס

ג'נט קלדרון, בת 32 המתגוררת בעיירה הסמוכה אוריקה סיפרה כי באותה העת הייתה ערה, והבחינה לפתע כי שני החתולים שלה נסערים ומתנהגים באופן שונה מהרגיל. רגע לאחר מכן התרחשה רעידת האדמה, שגרמה להצפה בחדר השינה של קלדרון. "זה היה ממש חזק, כל מה שהיה על השולחן שלי נפל", סיפרה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
רעידת אדמה בקליפורניה ארצות הברית שהשאירה עשרות אלפים ללא חשמל. 21 בדצמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
כביש הרוס בעקבות רעידת האדמה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

"הרעידה הייתה ממש אינטנסיבית", סיפר דניאל הולסאפל, בן 33, תושב ארקטה. "לא ראיתי מה קרה, הייתה רק תחושת טלטול ורעש, כאילו היסודות של כל הבית רועדים". עוד סיפר כי התעורר באמצע הלילה מהתראת החירום בטלפון הנייד שלו, ומיד תפס את החתול שלו ורץ איתו אל הרחוב.

מהאחראי על אירועי החירום בקליפורניה נמסר כי מערכת ההתרעה המוקדמת נגד רעידות אדמה במדינה שלחה באותו הלילה הודעות למכשירים הניידים של כשלושה מיליון תושבים, וכי ההתרעה נשלחה 10 שניות לפני שהורגשה.

רעידת אדמה בקליפורניה, 21 בדצמבר 2022. רויטרס
איזור פעיל מבחינה סיסמולוגית/רויטרס

"זה לא יוצא דופן שיש רעידות אדמה בגודל כזה באיזור הזה", מסר מכון הסקר הגיאולוגי של קליפורניהבעקבות המקרה. עוד מסר כי איזור רעידת האדמה הנוכחית ידוע כ"פעיל מאוד מבחינה סיסמולוגית", מפני שמתנגשים בו כמה לוחות טקטוניים. במאה האחרונה אירעו במקום כ-40 רעידות חזקות במיוחד, בעוצמה של 6.0 ל-7.0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully