וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ של איראן והאיחוד האירופי נפגשו בירדן: "צריך לחזור להסכם הגרעין"

20.12.2022 / 14:32

שני הדיפלומטים הבכירים נועדו לפני פתיחתה של פסגה אזורית בממלכה, על רקע הקיפאון בשיחות הגרעין. שר החוץ של האיחוד הפציר בעמיתו שעל טהראן לעצור את דיכוי המפגינים ואת תמיכתה ברוסיה. לדבריו, הפגישה הייתה הכרחית לנוכח "ההתדרדרות ביחסים"

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן (מימין) מול שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, בשיחות בשולי פסגה אזורית לחופי ים המלח בירדן, 20 בדצמבר 2022. צילום מסך, סוכנות הידיעות איסנ"א, אתר רשמי
שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן (מימין) מול שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, בשיחות בשולי פסגה אזורית לחופי ים המלח בירדן, 20 בדצמבר 2022/אתר רשמי, צילום מסך, סוכנות הידיעות איסנ"א

שרי החוץ של האיחוד האירופי ואיראן נועדו היום (שלישי) בירדן על רקע המשבר ביחסים בין טהראן לבריסל, והקיפאון בשיחות הגרעין. השניים נפגשו לקראת פסגה אזורית בממלכה, הנערכת לחופי ים המלח, ובמהלכה דחק ג'וזפ בורל, שר החוץ האירופי, בעמיתו חוסיין אמיר עבדאללהיאן לעצור את התמיכה הצבאית במוסקבה ואת דיכוי מחאות החיג'אב במדינה.

בורל אמר כי הפגישה עם עמיתו האיראני הייתה הכרחית לנוכח "ההתדרדרות ביחסים" בין טהראן לבריסל. האיחוד האירופי הטיל לאחרונה סנקציות על בכירים באיראן בעקבות השימוש שעושה רוסיה במל"טים מתאבדים באוקראינה והאלימות שבה נוקטים כוחות הביטחון נגד מפגינים במדינה. טהראן מכחישה שהיא מספקת נשק למוסקבה, ודוחה את הביקורת המערבית על יחסה למפגינים כהתערבות בענייניה הפנימיים.

"הסכמנו שעלינו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים ולחזור להסכם הגרעין על בסיס השיחות בווינה", צייץ בורל. המשא ומתן העקיף בין איראן לארצות הברית תקוע מאז ספטמבר, והסיכויים לחזרה הדדית שלהן לעסקה שנחתמה ב-2015 פחתו לאור היחסים בין טהראן למוסקבה והרג מאות המפגינים שיצאו לרחובות במחאה על מותה של צעירה כורדית בידי משטרת המוסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully