וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בדרך להיות מדינת הלכה, המשימה שלנו - להיאבק

אביגדור ליברמן

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 14:15

הזהרנו שאם נתניהו יגיע ל-61 הוא ימכור הכל עבור שותפיו. בהצהרת הכוונות של ראשי המפלגות החרדיות, בחקיקה החשוכה שהשותפים דורשים ומקבלים, בפירוק משרדי הממשלה ושינוי סדר העדיפות בתקציב אנחנו מבינים - בשביל לשמור על ישראל ציונית וליברלית אנחנו חייבים להיאבק

בווידאו: הצהרתו של אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!

מדינת הלכה בדרך. במהלך החודשים האחרונים הזהרנו שאם נתניהו יגיע ל-61 מנדטים הוא יהיה מוכן למכור את הכול עבור שותפיו בשביל להיחלץ מתסבוכותיו המשפטיות, והתוצאה היא שמדינת ישראל תהפוך למדינת הלכה.

ניתן לראות את זה בצורה הכי פשוטה בהצהרת הכוונות שאנחנו שומעים משר השיכון המיועד, יצחק גולדקנופף, שלא מסתיר כי מבחינתו "יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית", וטוען כי הוא לא ראה "שהמתמטיקה קידמה את המדינה בכלכלה". וגם את יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שמבחינתו יש חלוקה ברורה בעם - ''חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא''.

גם בחקיקה ששותפיו של נתניהו דורשים ומקבלים יש אסמכתאות ברורות לכך שאנחנו בדרך למדינת הלכה - יחוקק חוק יסוד לימוד תורה שמכשיר השתמטות של אוכלוסייה שלמה משירות צבאי או אזרחי, הפרדה מגדרית תעוגן בחוק, לבתי הדין הרבניים יינתנו סמכויות שיפוט בסכסוכים כלכליים ואזרחיים, תבוטל הרפורמה בכשרות, תבוטל רפורמת הניודים בסלולר הכשר, ייקבר מתווה הגיור ותוקם ועדה לבחינת סעיף הנכד בחוק השבות.

ראשי המחנה הלאומי בישיבה סגורה בכנסת, 21 ביוני 2021. ללא, אתר רשמי
נתניהו עם שותפיו גפני, דרעי וסמוטריץ'/אתר רשמי, ללא
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו ביום השבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
רוב גדול מהעם רוצה לשמור על ישראל ליברלית. ליברמן/ראובן קסטרו

ואם לא די בחקיקה חשוכה, גם מפרקים את משרדי הממשלה באמצעות "שינויים מבניים" - יוקמו שתי יחידות שיתחרו זו בזו ויופקדו על הזהות היהודית - הרשות לזהות לאומית יהודית בראשות אבי מעוז ומנהלת לזהות יהודית תחת אחריותו של בצלאל סמוטריץ'. משרד החינוך יתפרק לרסיסים, את משרד הביטחון מפצלים וכמעט בכל משרד יהיה שר מטעם ש"ס או יהדות התורה שיהיה אחראי אך ורק על הטבות למגזר החרדי.

וכמובן שינוי סדר העדיפויות בתקציב המדינה - יועברו כ-6 מיליארד שקלים למוסדות שלא מלמדים לימודי ליבה, חשמל לא ייווצר בשבת בעלות של עשרות מיליארדים, ערים חרדיות ייהנו מהנחות נוספות וייחודיות בתחבורה הציבורית, ובדיור - כך לדוגמה פרויקט ענק שמונה כ-45 אלף יחידות דיור שתוכנן להיבנות עבור זוגות צעירים בקרית גת יוסב לדיור לאוכלוסייה החרדית בלבד, והוחלט על יעד של 15% לפחות מכל פרויקט גדול שיותאם למגזר החרדי. אם לא יעמדו ביעד הזה הממשלה תיקנס במאה אלף שקל לטובת קרן בשליטה בלעדית של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף.

בשביל לשמור על ישראל ציונית וליברלית נהיה חייבים להיאבק יום-יום שעה-שעה, עם כל אזרחי ישראל שרוצים בכך, ומדובר ברוב הגדול בעם. זו המשימה שלנו, זו המחויבות של כולנו.

הכותב הוא שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully