וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתיקה היא שיתוף פעולה": ביידן גינה את האנטישמיות בטקס חנוכה

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 16:01

הזוג ביידן הוסיף השנה חנוכייה לאוסף הבית הלבן. החנוכייה, שנוצרה על ידי סדנת הנגרות של הבית הלבן, היא פריט האמנות היהודי הראשון שנכלל בארכיונים של הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן גינה אתמול (שני) בחריפות את האנטישמיות המתחזקת במדינה ובעולם, במהלך טקס לכבוד חג החנוכה בבית הלבן. "שתיקה היא שיתוף פעולה", אמר ביידן. "לא אשתוק. אמריקה לא תשתוק", הוא הוסיף.

ביידן הדגיש כי לגילויי השנאה, האנטישמיות והאלימות אין כל מקום בארצות הברית. הנשיא ארח את האירוע עם אשתו, הגברת הראשונה, ג'יל ביידן. הטקס כלל ברכה והדלקת חנוכייה.

הזוג ביידן הוסיף השנה את חנוכייה לאוסף הבית הלבן. החנוכייה, שנוצרה על ידי סדנת הנגרות של הבית הלבן, היא פריט האמנות היהודי הראשון שנכלל בארכיונים, על פי גורם רשמי בבית הלבן.

מכשירים את המבטח של הבית הלבן לחנוכה בזמן של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. GettyImages
הכשרת המטבח של הבית הלבן לקראת חנוכה בימי הנשיא בוש/GettyImages

בשבוע שעבר, הקים ביידן קבוצה בין ממשלתית חדשה שתפקידה לגבש אסטרטגיה לאומית למלחמה באנטישמיות. הקבוצה, שתובל על ידי ועדות מדיניות הפנים והביטחון הלאומי של הבית הלבן, תתייעץ עם מנהיגי קהילות, גורמים ממשלתיים, מחוקקים ופעילים בעודה מגבשת את האסטרטגיה הלאומית להתמודדות עם אנטישמיות והכחשת השואה, דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ביידן התחייב לרפא את "נשמת האומה" לאחר שהיה עד למצעד של ארגוני שטנה בשרלוטסוויל בווירג'יניה, ב-2017 שבמהלכו נשאו הצועדים לפידים וצלבי קרס. המצעד היה אחת הסיבות שהובילו את דאז הסנאטור ביידן להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2020.

ביום ראשון - ערב חנוכה - סגנית הנשיא קמלה האריס ובעלה היהודי דאג אמנהוף הדליקו חנוכייה שהושאלה מהמוזיאון היהודי בניו יורק. החנוכייה נוצרה במאה ה-19 במזרח אירופה ועליה חריטה בעברית שלפיה, היא הוקדשה לאגודת סיוע שסיפקה עזרה לחברי הקהילה היהודית במזרח אירופה ולמהגרים יהודים לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully