וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של תינוקת המריבה על מינוי האפוטרופוס: "אני רוצה לגדל את סופיה בשקט"

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 17:55

האם אמרה לוואלה! כי היא שמחה על החלטת בית המשפט שבשלב זה החליט לעכב את הבדיקות הגנטיות. "יש לה הורים מעולים שדואגים לה 24 שעות שבעה ימים בשבוע, אני מבקשת שיניחו לנו"

בווידאו: אם התינוקת מאסותא: "אני שמחה שמפסיקים את הבדיקות, אני רוצה לגדל את סופיה בשקט"/מערכת וואלה!

אמה של תינוקת המריבה סופיה אמרה היום (שלישי) כי היא שמחה שמפסיקים את הבדיקות הגנטיות, בעקבות החלטת בית המשפט למנות אפוטרופוס לדין לתינוקת. "אני רוצה לגדל את סופיה בשקט, יש לה הורים מעולים שדואגים לה 24 שעות שבעה ימים בשבוע, אני מבקשת שיניחו לנו", אמרה לוואלה! האם הטרייה, שנלחמת שהתינוקת שילדה תישאר בחזקתה.

ביום ראשון הכריע בית המשפט המחוזי שיש צורך למנות אפוטרופוס לדין שימליץ מה טובתה של סופיה - אם להמשיך את הבדיקות הגנטיות למציאת האם הביולוגית או להפסיקן. השופט אמר לצדדים: "ניסינו ללכת בדרך הקצרה, אבל לפעמים אי אפשר להימנע מהדרך הארוכה והבטוחה".

המחוזי ביקש להחזיר את הדיון לבית משפט השלום בראשון לציון, שם יינתן המינוי לאפוטרופוס והוא יגיש את המלצותיו לבית המשפט, לאחר שייפגש עם סופיה והוריה. לאור ההמלצות, צפוי כי מי מהצדדים יערער למחוזי, בין אם יומלץ להפסיקן או להמשיך אותן. התהליך הזה לבדו יכול להימשך כחודש נוסף, זמן קריטי במיוחד לכל הצדדים.

התינוקת מפרשת העוברים יחד עם אביה, 20 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון, אתר רשמי
"אני מבקשת שיניחו לנו". התינוקת סופיה/אתר רשמי, ניב אהרונסון

בנוסף לכך, בית המשפט המחוזי קבע כי בית החולים אסותא בראשון לציון יחויב להעביר לצדדים את הרשומות הרפואיות שלפיהן הוחלט כי שש הנשים העותרות קשורות לאירוע של חילופי העוברים. אם יימצא כי הקשר מקרי או בסבירות נמוכה במיוחד, יוכלו לטעון עורכי דינה של האם כי אין צורך לקיים בדיקות לכולן וכך לקדם את ההחלטה.

עו"ד גלית קרנר, אחת מפרקליטיה של האם, אמרה כי "אנחנו מאוד שמחים מהחלטת בית המשפט, שניתנה ברגישות. מונה אפוטרטופוס לתינוקת, לתת את העמדה בעיניים של בית המשפט, של ההורים ושל התינוקת שאותה הם מגדלים באהבה. אנחנו בטוחים שהצדק ייעשה איתה, ושבתי המשפט יחזור ויידרש".

עו"ד אסף שרעף אמר כי "הפרשנות של בית המשפט היא שהוא לא חותמת גומי של אף אחד".

גלית קרנר, אסף שרעף, יונתן קניר ופרופ׳ איילת בלכר. צוות ייצוג עורכי הדין של היולדת מאסותא ראשון לציון 20 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
גלית קרנר, אסף שרעף, יונתן קניר ופרופ׳ איילת בלכר. צוות עורכי הדין של האם/אתר רשמי, ללא
  • עוד באותו נושא:
  • אסותא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully