וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפוליגרף והקרבות עם הח"כיות: נתניהו בוחן שינויים בהרכב לשכתו

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 17:53

לפי מקורות ראש הממשלה המיועד שוקל לעשות "פירוק והרכבה מחדש" של לשכתו ולגייס אנשים חדשים לפני החזרה ללשכה. זאת, ברקע שורה של פרסומים מביכים על הסכסוכים הפנימיים ועימותים פומביים בין בכירי הלשכה לח"כיות בליכוד. אתמול נתניהו שלח חלק מהעובדים לעבור פוליגרף

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"/ערוץ הכנסת

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מעוניין לעשות שינויים בהרכב לשכתו, רגע לפני החזרה ללשכת ראש הממשלה - כך אמרו אתמול (שני) לוואלה! מקורות בליכוד. נתניהו ביקש ממספר עובדים בלשכה המיועדת לערוך בדיקת פוליגרף, ברקע שורה של הדלפות על הקרבות בין אנשי הלשכה וחברות כנסת מהליכוד. לפי המקורות, בהתאם לתוצאות הבדיקות, נתניהו שוקל לעשות "פירוק והרכבה מחדש" של הלשכה, ולגייס אנשים חדשים לתפקידים הבכירים באקווריום שיקיף אותו בלשכת ראש הממשלה.

בשבועות האחרונים מאז הבחירות, לשכת נתניהו כמרקחה ובמרכזה העימות הפומבי בין בכירי הלשכה: ראש הסגל המיועד צחי ברוורמן והיועץ הפוליטי איקי כהן לבין הח"כיות טלי גוטליב ודיסטל אטבריאן. המתיחות התחילה בתחילת החודש, כשגוטליב תקפה פומבית את ברוורמן וכהן, בטענה שהדליפו פרטים משיחה אישית עמה לעיתונאי בן כספית. אחר כך גם דיסטל אטבריאן יצאה נגד ברוורמן, והאשימה אותו בהדלפה נוספת לכספית ובכך שהחליט "לפתוח חזית" מול נשות הליכוד.

אתמול, העימות התחדש ואף החריף, בעקבות ציטוטים של ברוורמן שפורסמו בכאן 11 נגד גוטליב ודיסטל אטבריאן אותן כינה לכאורה "כפויות טובה". ברוורמן הכחיש את הציטוט שיוחס לו, אך גוטליב הגיבה בחריפות בטוויטר וטענה שהוא "מיזוגן שובניסט" ו"יועץ אחיתופל" שפוגע בליכוד ובנתניהו.

בנימין נתניהו, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שוקך לעשות פירוק והרכבה מחדש. נתניהו/ראובן קסטרו

המתיחויות והחשדנות בלשכת נתניהו גברו גם ברקע שורה של פרסומים על הסכסוכים הפנימיים והנעשה בלשכה, בהם גם פרסום בשבוע שעבר בישראל היום על פרטי שיחה שהתנהלה בין דיסטל אטבריאן לרעיית ראש הממשלה המיועד שרה נתניהו. בעקבות ההדלפות המרובות חלק מעובדי הלשכה נשלחו לבצע את בדיקות הפוליגרף.

במקביל, יועצו הפוליטי של נתניהו, כהן, פנה השבוע לחברת הסלולר 019 בדרישה לחשוף מי עומד מאחורי מסרונים אנונימיים שהופצו נגדו בחודשיים האחרונים, בהם נטען כי הוא המדליף לכספית. כהן מאיים בנקיטת צעדים משפטיים אלא אם כן החברה תמסור לו תוך שבוע מי הגורם העומד מאחורי הפצת המסרונים.

צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה, לקראת העלייה לטיסה מסחרית ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. תומר נויברג, פלאש 90
ראש הסגל המיועד, צחי ברוורמן/פלאש 90, תומר נויברג

לפי מקורות בליכוד, זירה נוספת שהגבירה את המתיחות בלשכה נוגעת לקרב הליכודי על תפקיד יו"ר הכנסת. רוב אנשי לשכת נתניהו תומכים במינויו של ח"כ אופיר אקוניס לתפקיד, בעוד ברוורמן וח"כ יריב לוין קידמו את מועמדותם של יואב קיש ודודי אמסלם, ונוצר עימות פנימי בלשכה.

על אף כניסתו הקרובה חזרה ללשכת ראש הממשלה, נתניהו טרם הכריע או הודיע על איוש התפקידים הבכירים באקווריום, וגם לא על זהותו של מזכיר הממשלה או מנכל משרד ראש הממשלה. הלשכה הנוכחית של נתניהו מורכבת ברובה מיועצים ותיקים שעובדים לצדו שנים ארוכות, עוד מלשכת ראש הממשלה ובהמשך ללשכת ראש האופוזיציה. ברוורמן, ראש הסגל המיועד, שימש כמזכיר הממשלה בין 2016-2021, ויועצי התקשורת עופר גולן, יונתן אוריך וטופז לוק עובדים אצל נתניהו מאז 2015. יועץ נוסף של נתניהו, נבו כץ, שצפוי להתמנות ליועץ כנסת-ממשלה ויועץ התיישבות, עובד גם הוא בלשכה כבר קרוב לשלוש שנים, ויועץ החרדים זאב פליישמן הצטרף ללשכה בשנה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully