וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת שומרון: "דובר צה"ל הפך את יחידתו למפלגת שמאל קיצוני". רה"מ לפיד גיבה: "ניסיון מסוכן לאיים על צה"ל"

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 20:03

יוסי דגן תקף את דובר צה"ל לאחר חשיפת ציוצים של חיילים ביחידתו שהביעו דעות שמאליות. "צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח את היחידה מחדש", אמר דגן. לפיד בתגובה: "נותנים גיבוי מלא לתת אלוף רן כוכב". הרמטכ"ל: "זה ניסיון להכפיף את צה"ל לאינטרסים פוליטיים צרים"

בווידאו: דובר צה"ל, רן כוכב/מתוך חשבון הטוויטר של דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף היום (שני) את דובר צה"ל תא"ל רן כוכב, לאחר שפורסמו ציוצים של חיילים ביחידתו שהביעו דעות שמאליות. דגן אמר כי "כוכב הפך את דובר צה"ל למפלגת שמאל קיצוני".

יועץ התקשורת צחי דבוש חשף את העובדה שחיילים ביחידת דובר צה"ל העלו בחשבונות הטוויטר שלהם פוסטים שבהם נכתב למשל "התמונה הזו מוכיחה שצריך לצאת מהשטחים" על תמונה של דגן שלדבריו "מגן על ילדים בעזרת נשקו בעת פיגוע ירי". דגן אמר כי "צריך לסגור את דובר צה"ל ולפתוח אתה מחדש. המצב בו חיילים בדו"צ מרגישים חופש לכתוב בפרהסיה דעות המתאימות לשמאל הקיצוני מוכיחה כי זו הרוח של דובר צה"ל. רן כוכב הפך את דובר צה"ל לסניף של מרצ".

דגן ציין בדבריו שהחוק הצבאי אוסר על חיילים לבטא דעות פוליטיות בציבור והביע פליאה על כך ש"חיילים ומפקדים אינם חוששים מאף סנקציה". לדבריו, עובדה זו מוכיחה כי מדובר ברוח המפקד: "כאשר חייל העז להזכיר את בן גביר, הוא קיבל מחבוש ואיגרת נגדו של הרמטכ"ל, וכשמדובר בדעות פוליטיות של השמאל הקיצוני, הדבר מתקבל בקול דממה דקה. הוא הזכיר פוסטים נוספים שכתבו חיילים, ובהם אחד שבו נאמר: "יש הפגנה בעזריאלי נגד הצבא, ואני לא יכול להשתתף כי אני במדים".

דובר צה"ל רן כוכב בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
דובר צה"ל תת אלוף רן כוכב/ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בתגובה לדברים: "נותנים גיבוי מלא לדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב מול הניסיון המחפיר לגרור אותו למחלוקת הפוליטית. זהו חלק מניסיון מסוכן לאיים על צה"ל ולהכפיף אותו לאינטרסים פוליטיים צרים. כל מי שצה"ל יקר לליבו צריך לצאת נגד מסע השיסוי המכוער הזה".

גם הרמטכ"ל אביב כוכבי תקף את הדברים. כוכבי אמר כי "כל ניסיון לקשור בין דו"צ לפעילות פוליטית הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מידי ואין לו מקום". הרמטכ"ל הוסיף: "צה"ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג'נדה פוליטית - כך גם מערך דובר צה"ל. במערך דובר צה"ל משרתים חיילים וקצינים מכלל קצותיה של החברה הישראלית ללא הבדל מין, דת או מוצא. דברורו של צה"ל מונע על פי שיקולים מבצעיים-מקצועיים בלבד, והוא מבוצע באופן ממלכתי לכלל קהלי היעד. אנו מגנים את הניסיון לייצר ליחידה או לעומד בראשה גוון פוליטי ושוללים אותו מכל וכל".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לסערה סביב הדברים בטוויטר שם כתב: "הניסיונות לגרור את צה"ל, ובפרט את דובר צה"ל, לתוך השיח הפוליטי - פסולים ומסוכנים. למפקדי צה"ל יש את האחריות והסמכות הבלעדית לקבל את ההחלטות הפיקודיות. אני מגבה את הרמטכ"ל ואת דובר צה"ל, ומצפה מכלל אנשי הציבור לשים שביל אש בין הפוליטיקה לבין צה"ל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש המועצה האזורית יוסי דגן בפינוי פצועי הפיגוע בצומת תפוח לבי"ח בילינסון, 2 במאי 2021. ראובן קסטרו
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן/ראובן קסטרו

דגן הגיב לתגובתם של לפיד וכוכבי ואמר כי: "ראש הממשלה המודח יאיר לפיד לא יצליח לסתום לי את הפה. לפיד הוא פוליטיקאי שצומח מתוך שנאה לציבורים שלא חושבים כמוהו, פוליטיקאי שהשמיץ ומפיץ שנאה שוב ושוב כנגד החרדים, מתיישבי יו"ש, אנשי ליכוד, ציבורים שלא חושבים כמוהו". על דברי כוכבי אמר דגן: "אני מאוד מכבד את הרמטכ"ל, אבל גם הוא יודע שמשהו ביחידת דובר צה"ל לא עובד נכון".

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully