וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

COP 15: הסכם נחתם להגנת 30% מכדור הארץ עד 2030

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 18:16

מדינות שהשתתפו בכנס של האו"ם הסכימו ל-23 יעדים בסך הכל, כולל צמצום פסולת המזון הגלובלית ב-50% וקיצוץ סובסידיות ממשלתיות שמזיקות לטבע ב-400 מיליון ליש"ט עד סוף העשור

כשליש מכדור הארץ יהיה מוגן עד 2030, תחת ההסכם החדש שנחתם בוועידת הגיוון הביולוגי של האו"ם, COP15.

הנציגים שהגיעו לכנס "ההזדמנות האחרונה", כפי שכונה, בקנדה, התחייבו כי לפחות 30% מהקרקעות, מאגרי המים היבשתיים, אזורי החופים ואוקיינוסים יהיו תחת שימור במהלך שמונה השנים הבאות. כיום, 17% ו-10% מהקרקעות והאזורים הימיים בהתאמה בעולם מוגנים.

מדינות שהשתתפו בכנס של האו"ם הסכימו ל-23 יעדים בסך הכל, כולל צמצום פסולת המזון הגלובלית ב-50% וקיצוץ סובסידיות ממשלתיות שמזיקות לטבע ב-400 מיליון ליש"ט עד סוף העשור.

שלט של COP 15 בקנדה. טוויטר, צילום מסך
כנס המגוון הביולוגי נערך בקנדה בשל מגבלות הקורונה בסין/צילום מסך, טוויטר

המדינה האחרונה שהתנגדה היתה הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שהעלתה חששות לגבי האחריות של המדינות המפותחות לממן את השימור במדינות מתפתחות. נציגי המדינה האפריקאית הציעו שהמדינות המפותחות "יספקו משאבים" למדינות המתפתחות כסיוע במאמצי השימור.

בסופו של דבר, ההסכם עבר על ידי יו"ר הכנס, שר האקולוגיה והסביבה הסיני, הואנג רונצ'יו, היום בבוקר. סין היא מארחת הכנס, שנערך בקנדה בשל מגפת הקורונה שמשתוללת בסין.

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי: "החברה להגנת הטבע מברכת על ההחלטה החשובה של המדינות החברות באמנת המגוון הביולוגי לקידום 30% שטחים מוגנים ביבשה ובים. בני האדם תלויים בטבע, במערכות האקולוגיות, בחיות הבר וכו', לקיומינו ובריאותנו. משבר המערכות הטבעיות הוא המחצית השניה של המטבע של משבר האקלים ואין לנתק ביניהם. ישראל היא נדבך חשוב וחלק מאזורי HOT SPOT עולמיים שעליהם יש דגש מיוחד. אנו מצפים מהכנסת והממשלה הנכנסות להפסיק להתייחס לטבע כאל מותרות, אלא כאל בסיס הקיום, הבריאות והרווחה שלנו, ולפעול נמרצות למען הגנה על הטבע הישראלי".

"ביבשה קידום השמורות צריך להתמקד בשטחים רגישים המצויים בתת ייצוג, כמו חולות, כורכר, ושטחי בתה. זאת, לצד החובה לעצור תכניות פיתוח הרסניות בשטחים רגישים אלה עד שיקודמו בהם תכניות לשימור.בים התיכון, החברה להגנת הטבע קוראת למנהל התכנון להאיץ את הליך אישור השמורות הימיות במים הריבוניים, כדי להגיע ליעד השאפתני, מכיוון שכיום רק 5% משטחם מוכרז כשמורות ימיות.עם זאת, הפער הגדול ביותר בהגנה על ים מצוי בתחום המים הכלכליים. באזור נרחב זה, 22,000 קמ"ר, עדיין אין חקיקה מסדירה לתכנון שמורות, וקודמה רק שמורת טבע ימית אחת - גלישת פלמחים - שהוכרזה לאחרונה ביוזמת החברה להגנת הטבע, אך מקיפה רק 2% מתחום המים הכלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully