וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנל אירועי גבעת הקפיטול צפוי להמליץ על כתב אישום פלילי נגד טראמפ

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 15:08

הוועדה תערוך מחר את המפגש הציבורי האחרון שלה, ואילו הדו"ח הסופי יפורסם ביום רביעי, לדברי יושב הראש ברני תומפסון. ההמלצה הצפויה לגבי שלושה סעיפים פלילים כולל המרדה, שיבוש הליכים רשמיים של הקונגרס וקשירת קשר להונות את הממשלה הפדרלית

ועד בית הנבחרים שחוקרת את אירועי גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, צפויה להודיע מחר (שני) כי תמליץ למשרד המשפטים האמריקני להאשים את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשלושה סעיפים פלילים, כולל המרדה, שיבוש הליכים רשמיים וקשירת קשר להונות את הממשלה הפדרלית, כך על פי מקור המקורב לנושא. הדו"ח הסופי של הוועדה יספק את ההצדקה מחקירת הוועדה להמלצה על כתבי אישום פליליים.

לא ברור אם משרד המשפטים יאמץ את ההמלצה, משום שהוא עורך חקירה נפרדת לגבי טראמפ בנוגע ל-6 בינואר. אך ברני תומפסון, יו"ר הוועדה, אמר לכתבים כי הפאנל עשוי לספק חמש-שש המלצות נוספות שנוגעות לסוגיות של אתיקה, ציות ללשכת עורכי הדין ומימון קמפיין.

סטיבן צ'ונג, דובר של טראמפ, אמר בהצהרה כי הוועדה היא "משפט השדה" שערך "משפטי ראווה על ידי צדדים שמאמינים ב'רק לא טראמפ', והם כתם על ההיסטוריה של האומה".

העדות של התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית, ויליאם בר, יוני 2022. רויטרס
עדות של התובע הכללי לשעבר בפאנל/רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. GettyImages
דונלד טראמפ בפאנל/GettyImages

משרד המשפטים התמקד בסעיפים פליליים שקשורים לאלימות, לשיבוש הליכים של הקונגרס ובכמה מקרים למזימת הסתה במהלך משפטם של נאשמים בקשר למתקפה על גבעת הקפיטול.

הוועדה תערוך מחר את המפגש הציבורי האחרון שלה, ואילו הדו"ח הסופי יפורסם ביום רביעי, לדברי תומפסון. הוא הוסיף כי הפאנל יאשר מחר את הדו"ח ויכריז על המלצות לכתבי אישום פליליים למשרד המשפטים, אך הציבור לא יראה את הדו"ח עד יום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully