וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת גינתה את גירוש המחבל לשטחה: "ההחלטה מנוגדת לחוק הישראלי"

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 12:43

לאחר ההודעה על גירושו של פעיל החזית העממית, משרד החוץ הצרפתי מתח ביקורת על המהלך. מטעם המשרד נמסר כי ננקטו צעדים בקרב הדרגים המדיניים כדי "להבטיח את זכויותיו של חמורי, ושיוכל לנהל חיים נורמליים בירושלים"

איילת שקד על גירוש המחבל סלאח חמורי לצרפת.18 בדצמבר 2022/דוברות משרד הפנים

משרד החוץ הצרפתי גינה היום (ראשון) את גירושו של המחבל סלאח חמורי. "ההחלטה מנוגדת לחוק של הרשויות הישראליות", נמסר מטעם המשרד. "מאז מעצרו האחרון, נקטה צרפת בכל הצעדים, לרבות בקרב הדרגים המדיניים הגבוהים ביותר, כדי להבטיח כי זכויותיו של חמורי יכובדו כי דרכי הערעור פתוחות בפניו, וכי יוכל לנהל חיים נורמליים בירושלים, העיר שבה נולד, מתגורר ומבקש לחיות".

עוד נמסר כי "צרפת גם נקטה צעדים רבים מול הרשויות הישראליות, על מנת להביע בצורה הברורה ביותר את התנגדותה לגירוש זה של פלסטיני תושב מזרח ירושלים, שהינו שטח כבוש לפי אמנת ג'נבה הרביעית. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי, הקונסוליות הכלליות של צרפת בירושלים ובתל אביב, וכן שגרירות צרפת בישראל עשו כל מאמץ להעניק לו את כל הסיוע האפשרי בעת הביקורים הקונסולריים הרבים. משרד החוץ ולענייני אירופה הצרפתי נמצא בקשר רציף עם משפחתו של חמורי".

סלאח חמורי. פייסבוק, אתר רשמי
יגורש לצרפת? סלאח חמורי/אתר רשמי, פייסבוק

מוקדם יותר היום הודיעה שרת הפנים היוצאת, איילת שקד, על גירושו של חמורי לצרפת, לאחר שלילת תושבותו בישראל בעקבות מעורבותו בפעילות טרור. חמורי הוא פעיל ב"חזית העממית", ובמהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון נגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל, ביניהן הרב עובדיה יוסף. לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי.

חמורי, שנולד במזרח ירושלים בשנת 1985 ובעל אזרחות צרפתית, יגורש לצרפת. בעקבות כוונתו להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף, נגזר עליו שבע שנות מאסר, והוא שוחרר לפני תום תקופת המאסר כחלק מהעסקה להשבתו של גלעד שליט. לאחר מכן המשיך לפעול נגד ישראל והתברג בצמרת ארגון הטרור. על כן, הוא נעצר פעמים נוספות, לרבות מעצרים מנהליים, כשהאחרון שבהם היה החל ממרץ עד היום.

ההחלטה על הגירוש לצרפת נבעה לאור העובדה שברשותו של חמורי אזרחות צרפתית. בשנת 2009, בזמן שהיה עצור, נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי ביקש מראש הממשלה באותם ימים, בנימין נתניהו, שישחרר את האסיר, זאת בתקווה שהשחרור יהווה מחווה של רצון טוב שתקדם את שחרורו של גלעד שליט שמחזיק גם הוא באזרחות צרפתית. נתניהו כאמור דחה את בקשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully