וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא עברה את אחוז החסימה: שקד מתכננת להתפקד לליכוד

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 9:16

פסק הזמן שנכפה על שקד בעקבות כשלון הקמפיין בראשות הבית היהודי הביא אותה לתכנן את הדרך לליכוד. אם אכן זה יקרה, שרת הפנים היוצאת צפויה להשקיע מאמצים בתקופה הקרובה לפקוד כמה שיותר אנשים למפלגה. בסביבתה מסרו: "אפשרות שנמצאת על הפרק, אך דבר לא סגור"

בווידאו: שקד מבהירה: "לא פורשת, תפסיקו לירות בנגמ"ש"/צילום: ניב אהרונסון

חודש וחצי מאז הבחירות לכנסת ה-25, איילת שקד מתכננת להתפקד לליכוד לאחר הקמת הממשלה בראשות בנימין נתניהו - כך נודע לוואלה. שקד התמודדה בבחירות האחרונות במסגרת הבית היהודי אך לא עברה את אחוז החסימה, וכעת בעקבות פסק הזמן מהחיים הפוליטיים שנכפה עליה היא מתכננת את המהלך. כך, היא תוכל לצבור ותק ולנסות להתמודד בפריימריז הבא לרשימת המפלגה.

שקד שוקלת ברצינות את המהלך בין היתר לאחר שיחות שקיימה עם ראשי ערים וחברי מרכז מהליכוד, שעם חלקם יצרה קשר בתקופתה כשרת הפנים בממשלה היוצאת ותומכים בתוכנית. אם אכן זה יקרה, שקד מתכננת להשקיע מאמצים בתקופה הקרובה לפקוד כמה שיותר אנשים למפלגה. בסביבתה של שקד מסרו בתגובה: "זו אפשרות שנמצאת על הפרק אך דבר לא סגור".

אדם יכול להתמודד בליכוד רק אם הוא חבר במפלגה במשך יותר משלוש שנים, או שקיבל לכך אישור מיוחד מיו"ר המפלגה במהלך שנחשב "קיצור פז"ם". בשנים האחרונות שקד רצתה מאד במספר הזדמנויות לעבור לליכוד אך המהלך לא יצא לפועל בשל העובדה כי נתניהו לא היה מוכן להעניק לה את האישור הנדרש להתמודדות, זאת בין היתר בשל התנגדויות של בכירים במפלגה וכן התנגדות נחרצת של רעייתו שרה.

שרת הפנים אילת שקד בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
איילת שקד/ראובן קסטרו

כעת, המהלך של שרת הפנים נשקל מתוך הנחה כי הממשלה החדשה בראשות נתניהו תחזיק מעמד לפחות שנתיים, ולה יש את האפשרות לצבור את הותק הנדרש עבור ההתמודדות.

בבחירות האחרונות שקד התמודדה בראשות מפלגת הבית היהודי, זאת למרות הזעם הגדול בימין עליה לאור היותה חלק ממשלת בנט-לפיד עם רע"מ ומפלגות השמאל. היא קיבלה משותפה ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט את ראשות מפלגת ימינה והחליטה לחבור למפלגה הדתית בניסיון לעבור את אחוז החסימה, מהלך שנכשל.

עוד בוואלה!

איילת שקד תחליף את ביסמוט ב"אולפן שישי"?

לכתבה המלאה
מגזין סופ"ש בנימין נתניהו ראשית. ראובן קסטרו
הובהר לשקד שלא תואשם בשריפת קולות. נתניהו/ראובן קסטרו

במהלך קמפיין הבחירות היא התנצלה על המהלכים הפוליטיים והודיעה כי היא חזרה לימין זאת למרות שהצהירה כי "לא זזה מילימטר מהערכים של הציבור ששלח אותי לכנסת". לאחר הבחירות שקד טענה כי ניהלה מגעים עם הליכוד שם הבהירו לה כי האינטרס הוא שתמשיך לרוץ עד הסוף - וראו בה כמי שמגייסת קולות מהצד השני. במסגרת השיחות לא קיבלה הבטחה לתפקיד, אך הובהר לה שלא תואשם בשריפת קולות. בליכוד הכחישו את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully