וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוף, משאית ועובדים בשבת: המבצע להצלת התוכי של ראש העיר

עודכן לאחרונה: 17.12.2022 / 23:44

ארתור, התוכי של ראש עיריית קריית שמונה, ברח מדירתו של אביחי שטרן. יממה לאחר מכן הוא אותר על צמרת עץ - והמבצע החל: עובדי עירייה, נהג משאית ומפעיל מנוף, כולם הגיעו לסייע והתוכי חולץ. אך היו מי שהביעו תמיהה על המהלך: "בזבוז כספי ציבור שזועק לשמיים"

בווידאו: ראש העיר חילץ מעץ את התוכי שברח/צילום: סעיף

ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, חילץ היום את התוכי שלו, מצמרת עץ עליה עמד התוכי, יום אחרי שברח מבית משפחת שטרן ונעלם. לצורך כך נעזר ראש העיריה במנוף של העיריה. כמו כן, שני עובדי עיריה, נהג המשאית ומפעיל המנוף, הגיעו לסייע.

התוכי "ארתור" הצליח לברוח אתמול בבוקר מדירתו של ראש העיר. ראש העיר, אשתו, חברים ותושבים שהתגייסו לעזור בחיפושים הבחינו בו עומד על עץ. אבל בשלב מסויים הוא ברח מפני עורבים ונעלם. היום הוא אותר על צמרת של ברוש. בעזרת מנוף של העיריה עלה ראש העיר אל העץ, הוריד איתו את התוכי "ארתור" והשיב אותו לביתו. יש לציין כי עבודה בגובה, כמו זו שעשה ראש העיר, דורשת לעבור קורס שאחריו ניתן רישיון עבודה בגובה. כמו כן נדרשים אמצעי בטיחות כמו רתמות וקסדה, שבהם ראש העיר לא עשה שימוש.

חילוץ התוכי של ראש עיריית קריית שמונה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חילוץ התוכי של ראש עיריית קריית שמונה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חילוץ התוכי של ראש עיריית קריית שמונה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
פעולות ה"חילוץ" של ארתור, היום/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תושבים רבים בעיר הביעו שמחה על איתורו של התוכי האובד והשבתו הביתה בריא ושלם, ויחד עם זאת היו שהביעו תמיהה האם גם תושב מהשורה היה זוכה לעזרת העיריה בציוד ועובדי עיריה ובעיקר נוכח העובדה שהדבר נעשה במהלך השבת וגם ללא תנאי הרישוי והבטיחות הנדרשים בכל מקרה.

אביחי שטרן והתוכי. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ארתור וראש העיר/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלי זפרני, חבר מועצת העיר קריית שמונה שנמצא באופוזיציה העירונית, אמר: "אני המום כיצד מרשה לעצמו ראש עיר לטרטר עובדי עירייה באמצע שבת ולהוציא מנוף על חשבון העירייה והכל כדי לחלץ את חיית המחמד שלו. מדובר בבזבוז כספי ציבור שזועק לשמיים ועוד באמצע שבת מנוחה לעובדים. עזות מצח שכמוה אני לא מכיר. לאף תושב קריית שמונה לא היו מוציאים ועובדים באמצע שבת כדי לאתר את חיית המחמד שלו אבל שטרן מרשה לעצמו הכל. אני דורש ממנו להחזיר מיידית לקופת העירייה את עלויות איתור חיית המחמד ואת שכר העובדים ואם לא נפנה לוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים ולערכאות משפטיות".

"ראש העיר מתכוון לשלם בעבור השימוש במשאית העירייה"

לשכת ראש העיר אביחי שטרן מסרה בתגובה: "מדיניות עיריית קריית שמונה בכל הנוגע להצלת בעלי חיים, היא לפעול כדי לחלץ אותם ולהציל את חייהם. כך נעשה בשנים האחרונות בלא מעט מקרים שטופלו בעקבות פניות שהתקבלו במוקד העירוני שלנו, כולל בימי שבת וחגים וכך נמשיך לפעול. על אף העובדה ולמרות שבמקרים קודמים תושבי העיר לא שילמו בעבור השירות שניתן על ידי הרשות המקומית ועובדיה, ראש העיר אביחי שטרן מתכוון לשלם בעבור השימוש במשאית העירייה. יצוין כי ראש העיר בעצמו עלה על הסולם כדי לחלץ את התוכי ולהציל אותו והוא מודה למאות מתושבי העיר שהתגייסו וסייעו בחיפושים אחר התוכי האהוב והיקר כל כך גם לאשתו ובתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully