וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי חשוד בהברחת סחורה אמריקנית לרוסיה

עודכן לאחרונה: 17.12.2022 / 13:14

אלכסיי בריימן, ישראלי תושב קבע בארצות הברית, ועוד שישה חשודים נוספים נעצרו בחשד שהבריחו ציוד מארצות הברית לרוסיה. את הציוד המוברח, שכלל טכנולוגיה צבאית רגישה, תחמושת ונשק, שלח בריימן לאסטוניה, בטענה כי היו אלו משלוחים מחנות חומרי יצירה שניהלו הוא וזוגתו

בווידאו: חגיגות בחרסון לאחר נסיגת הכוחות הרוסים/צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי הוא מאשים את אלכסיי בריימן, ישראלי ישראלי המתגורר בארצות הברית, בהברחת טכנולוגיות מתקדמות רגישות לרוסיה והפרת הסנקציות האמריקניות. יחד עם בריימן הואשמו עוד שישה חשודים במעשה, חמישה אזרחים רוסיים, ואזרח אמריקני.

בריימן בן ה-35, תושב קבע המחזיק בגרין קארד, התגורר במדינת ניו המפשיר. מהאישומים עולה שבריימן וששת החשודים הנוספים קשרו קשר עם חברות רוסיות, שעבדו עם שירות הביטחון הפדרלי הרוסי. השבעה הבריחו תחמושת, כלי נשק, "ציוד אלקטרוני רגיש"ף, ורכיבים בהם לעשות שימוש לייצור כלי נשק גרעיניים. אלו נשלחו לחברות קש באירופה ואסיה, נארזו מחדש והמשיכו ליעדיהם ברוסיה.

אלכסיי בריימן, אזרח אמריקני ישראלי החשוד בהברחת נשק מארצות הברית לרוסיה. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אלכסיי בריימן/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לטענת התובעים הפדרלייים, בריימן וזוגתו השתמשו בחנות חומרי היצירה האינטרנטית שלהם כמסווה להברחת הציוד האסור לרוסיה. על פי החשד, בריימן היה אורז מחדש את הציוד המוברח ושולח ליעדי ביניים ברחבי העולם, בהם אסטוניה. במקביל, היה יוצר חשבוניות ומסמכי משלוח, כך שיראה שהחבילות נשלחו במסגרת חנות חומרי היצירה. "הם קיבלו הרבה חבילות. אני מניחה שעכשיו זה הגיוני", אמרה איימי, שכנה של בריימן לעיתון ה"בוסטון גלוב". זוגתו של בריימן, דריה, נעצרה גם היא.

"הנאשמים ביצעו שורת רכישות מתוחכמות, דרכן השיגו באופן לא חוקי טכנולוגיה אמריקנית רגישה, כדי לסייע למכונת המלחמה הרוסית", אמר בראון פיס, פרקליט המחוז המזרחי של ניו יורק, "אנחנו לא ננוח במרדף הנמרץ אחרי אנשים שרוכשים שלא כדין טכנולוגיה אמריקנית, שתשמש לקידום המלחמה האכזרית של רוסיה בדמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלכסיי בריימן החשוד בהברחת נשק מארצות הברית לרוסיה, וזוגתו דריה. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
שלחו נשק במסווה של חנות חומרי יצירה, בריימן וזוגתו/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ביום שלישי צפוי בריימן, יחד עם הנאשם האמריקני הנוסף ואדים ירמולנקו בן ה-41 מניו גרז'י, לעמוד לדין בבית המשפט הפדרלי. "בשלב זה מר בריימן רק הואשם, הוא לא הורשע בכלום", אמר עורך דינו של בריימן, דיוויד לזרוס, לערוץ CNN, "כמו כל הנאשמים, גם מר בריימן זכאי לחזקת החפות". אם יורשע, צפוי בריימן לעונש מקסימלי של 30 שנות מאסר.

החשודים הנוספים במעשה הם יבגני גרינין, אלכסי איפוליטוב, בוריס ליבשיץ, סבטלנה סקבורטסובה, וואדים קונושצ'נוק. על פי כתב האישום, גרינין וסקבורטסובה היו האחראיים על נתיבי המשלוח, בעוד שליבשיץ, בעזרת חשבונות בנק אמריקניים מזוייפים, רכש את הפרטים.

אלכסיי בריימן, אזרח אמריקני ישראלי החשוד בהברחת נשק מארצות הברית לרוסיה. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אם יורשע, צפוי לעונש של עד 30 שנות מאסר, בריימן/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

קונושצ'נוק, שלפי החשד היה קצין בצבא הרוסי, נעצר באסטוניה בשבוע שעבר לאחר שניסה לכאורה להבריח כמות גדולה של תחמושת ועשרות כלי נשק, בהם רובי צלפים תוצרת ארצות הברית, לרוסיה בסוף נובמבר. לפי גורמים אמריקניים, ההליכים להסגרת קונושצ'נוק לארצות הברית יתחילו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully