וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עטפה את ראשה החבול בצעיף והכניסה אותה למחסן": מטפלת נאשמת בהתעללות בקשישה

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 12:38

הנאשמת, אזרחית אוזבקיסטן, שימשה כמטפלת סיעודית של הקורבן - שבעטיה הייתה מוגבלת בתנועתה וביכולת לתקשר עם אחרים. מכתב האישום עולה כי היא הותירה אותה במחסן חשוך בזמן שביצעה עבודות ניקיון פרטיות בתשלום. "מדובר בבביזוי ובהשפלת הכבוד האנושי של חסרת ישע"

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטות בגן "האוניה הקטנה" בטירת הכרמל/מצלמות אבטחה

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד אזרחית אוזביקיסטן, בת 35, בגין עבירות של התעללות בחסר ישע. זאת לאחר שנהגה להשאיר במחסן קשישה בת 83 הסובלת מדמנציה חמורה עליה הייתה אחראית - בזמן שביצעה עבודות ניקיון.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמת גוליאהון רוסטמובה שימשה כמטפלת סיעודית של הקורבן - שבעטיה הייתה מוגבלת בתנועתה וביכולת לתקשר עם אחרים. רוסטמובה הותירה את הקשישה על כיסא גלגלים ללא כל השגחה במשך שלוש שעות - במחסן חשוך של ביניין. במקביל, ביצעה הנאשמת עבודת ניקיון פרטיות בתשלום באחת הדירות. כשסיימה, היא הוציאה את הקשישה מהמחסן והשיבה אותה לביתה.

אילוסטרציה. ShutterStock
"הותירה אותה במחסן חשוך". אילוסטרציה/ShutterStock

עוד עולה מכתב האישום כי הקורבן נחבלה כשהייתה תחת אחריותה של הנאשמת. למרות שרוסטמובה הבחינה בחבלות - היא נמנעה מלהעניק לקשישה טיפול רפואי. שלושה ימים לאחר מכן בנה של הקורבן הבחין בחבלות עת ביקר בביתה - ופינה אותה לבית החולים.

יום לאחר ששוחררה הקשישה מבית החולים - הנאשמת הגיעה והכניסה אותה שוב למחסן, עטפה את ראשה החבול בצעיף, וסגרה עליה את דלת המחסן כשפניה מופנות אל הקיר. זאת, תוך שרוסטמובה מבצעת עבודות ניקיון פרטיות בתשלום. בחלוף כשעה נכנס למחסן שכן שהבחין בחסרת הישע, ולמקום הוזעקו כוחות מד"א ומשטרה, שחילצו אותה מהמחסן.

בקשת מעצר עד תום ההליכים הודשה נגד הנאשמת. "ההתעללות באה לידי ביטוי בין היתר, בטיב המעשים, בכיעורם, בביזוי ובהשפלת הכבוד האנושי של חסרת הישע", כתב עו"ד אורי גולדשטיין. "עוד היא באה ההתעללות לידי ביטוי בניצול כוחה ותפקידה של הנאשמת, בניצול מצבה של חסרת הישע שמנע ממנה לחשוף את המעשים, ובכך שבוצעו אף לאחר שחסרת הישע נחבלה בעת שהיתה תחת השגחת הנאשמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully