וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור הטראגי של אמן הבריחות שמת כשקבר את עצמו בחיים

25.12.2022 / 0:01

הקוסם ג'ו בורהוס חשב שהוא "גדול יותר מהודיני" והחליט לנסות טריק מסוכן: הוא נכנס לארון קבורה שכוסה במלט והיה אמור לצאת ממנו בחיים. התוצאה הייתה טראגית ובלתי נמנעת

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

תיעוד מותו של ג'ו בורהוס -הקוסם שנקבר בחיים ומת/Yutube

זה הסיפור המצמרר על הקוסם שבטעות הרג את עצמו בזמן שהוא מנסה את הטריק בו הוא קובר את עצמו בחיים ויוצא ללא פגע. בשנות ה80 ותחילת ה--90 ג'ו בורהוס הופיע כאמן בריחה, שהשווה את היכולות שלו לאלה של הארי הודיני הגדול. האמריקני בן ה-32 רצה לעשות משהו שלא נעשה לפני כן - לקבור את עצמו בחיים. לא רק שמדובר בפחד הגדול ביותר של אנשים רבים, אלא שזה תרגיל קשה מאוד לביצוע. הודיני עצמו ניסה זאת בשנת 1915, ועל פי הדיווחים מהתקופה היא הוא התעלף אחרי שכמעט ולא הצליח לצאת וניצל על ידי חברי הצוות שלו.

בורהוס, או "ג'ו המדהים" כפי שכינו אותו רבים, רצה לנסות זאת בעצמו. בסרטון שצולם בליל כל הקדושים בשנת 1992 הוא נראה מתכונן להיקבר בעומק של 180 ס"מ כשהעוזרים שלו קושרים את ידיו. "אני מחשיב את עצמי לאמן אשליות ואשף בריחות", הוא אמר אז, "אני חושב שאני הודיני הבא ואפילו גדול ממנו". ג'ו נראה נכנס לתוך תיבת זכוכית וארון מפלסטיק לפני שהפועלים קוברים אותו מתחת לשבע טון של מלט וחול.

ככה זה נראה

בשלב הזה הכל החל להשתבש, והטריק הפך לאמיתי מדי. על פי הדיווחים מהתקופה, הארון שהוא בנה בעצמו התמוטט תחת התערובת שנשפכה עליו. העוזרת שלו, סוזאן ברואר סיפרה: "המלט היה נראה כבד מדי ולא האמנתי שהוא יצליח לצאת. הרעיון היה שהוא יחל לצאת ברגע שהם יפכפו את המלט, כך שהוא יוכל לצאת במהירות. אבל כשהמלט החל לשקוע, ידעתי שאנחנו בבעיה".

עוד קסמים שהשתבשו
הודיני הוא לא: צפו בקוסם שכמעט שילם בחייו בגלל טריק שכשל
גם סיימון קאוול נחרד: הטריק שהשתבש וכמעט נגמר במוות על הבמה
צפו בקסם שהשתבש בשידור חי ושלח את המנחה לבית החולים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ןהכל קרה מול עיני הוריו וילדיו

הוריו של ג'ו, בטי וג'ון, צפו באימה ביחד עם שני ילדיו באסון שהתרחש מול עיניהם. ג'ו שידע לצאת ממצבים קשים בעבר ואף ביצע את הטריק הזהה בדיוק שנה קודם לכו. הפעם הוא ביצע אותו למטרת גיוס כספים עבור מרפאה לטיפול בסמים, רק שבפעם הקודמת הוא כיסה את הארון בעפר והפעם החליט להוסיף מלט לתערובת. למרבה הצער הוא לא חישב נכון את המשקל הרב שהמלט הוסיף על ארון הקבורה.


אחד העובדים שם, שון הנדרסון, סיפר לאל איי טיימס: "כשהמשאית החלה לזוז, הכל קרס. המלט שבר את הארון וקבר אותו בחיים". 30 שניות מרגע ההתמוטטות, סוזן סיפרה שמישהו קפץ לארון וניסה לחפור ולהוציא את ג'ו, אבל לא הצליח להגיע אליו בזמן. הוא מת בגיל 32, בדיוק 64 שנים אחרי שהודיני מצא את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully