וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חרדים בי-ם דרדרו מכולת אשפה ופגעו בעוברת אורח, מצבה קשה

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 13:56

מאות המפגינים הציתו פחים, חסמו כבישים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה ומג"ב. המשטרה לא עצרה אף אדם במעורבות במעשה - ובמהלך ההפגנה האלימה עצרה שני מפגינים בלבד. ליברמן תקף את חבריו לאופוזיציה על "ההתעלמות המקוממת": "עד לפני רגע שאפו להקים עם החרדים ממשלה"

בווידאו: הפרות סדר במרכז ירושלים, 15 באוקטובר 2022/צילום: חדשות כל העולם, זאבי

מפגינים חרדים בירושלים דרדרו מכולת אשפה ופגעו בעוברת אורח - שנפצעה קשה, פונתה לבית החולים שערי צדק. היום (שישי) עודכן כי היא במצב יציב, מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ. לפי שעה, המשטרה לא עצרה אף אדם במעורבות במעשה. במהלך ההפגנה נעצרו שני מפגינים בלבד, והשוטרים נמנעו משימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

ההפגנה האלימה אירעה אמש בירושלים, בהשתתפות מאות בני אדם שהציתו פחים, חסמו את צירי התנועה ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה ומג"ב שבמקום. האירוע אירע ברחוב יחזקאל בעיר, שם המפגינים פגעו גם בניידת משטרה. העצורים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה לב הבירה. ההפגנות היו על רקע מעצר חשוד תושב בית שמש בהצתת חנות סלולר בשכונה במסגרת פרוטקשן של תעודת כשרות לחנויות סלולר.

האישה שנפצעה היא מירל דז'לובסקי, אם לעשרה ילדים, תושבת האזור. גיסה נפצע לפני כחצי שנה בתאונה ליד ספסופה, ונמצא בשיקום ארוך.

אהרן גץ, חובש איחוד הצלה שהעניק לאישה סיוע ראשוני, מסר כי "בסיוע חובשים נוספים הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת האירוע ולאחר מכן היא פונתה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי שערי צדק שם אושפזה במצב קשה".

במחוז ירושלים של המשטרה ציינו כי "בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק - אין כל קשר". במחוז הדגישו, "ונדליזם, הצתות ודרדור פחים, ידוי אבנים וחפצים, פגיעה באזרחים ושוטרים, וחסימות צירים - אינם מחאה חוקית, אלא הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה שעלולה להביא לפגיעה בחיי אדם. נמשיך לפעול ולטפל בנחישות באותם פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שיפגעו בתושבי האזור ובמשתמשי הדרך, באזרחים או בשוטרים".

הפרות סדר במרכז ירושלים, 15 בדצמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
ההפגנה האלימה בירושלים, אמש/דוברות משטרת ישראל

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו ברקע ההפגנות האלימות את ההנהגה החרדית, מנהיגי ש"ס ויהדות התורה - וגם את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ואת חבריו לאופוזיציה המסתמנת, "שעד לפני רגע שאפו להקים עם ש"ס ויהדות התורה ממשלה". "ההתעלמות מקוממת ביותר", כתב. "האירועים הבלתי-נסבלים (...) מובילים גם לפגיעה בעוברי אורח ומאלצים כוחות משטרה גדולים להתמודד עם האירועים הללו במקום להיאבק בטרור ובפשיעה".

ליברמן ציין כי שוחח הבוקר עם קצין משטרה בכיר בירושלים, "שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח"כים החרדים בהקשר הזה היא לעשות הכל כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת". הוא הוסיף. "יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה".

אחרי הודעת ליברמן, ראש הממשלה יאיר לפיד כתב בטוויטר, "שולח איחולי החלמה מהירה לאשה שנפצעה אמש קשה בהפגנות החרדים בירושלים". הוא קרא למשטרה "לחקור במהירות ולמצות את הדין בחומרה עם האשמים".

עוד בוואלה!

"רוצחים, בן גביר יעשה פה סדר": התפרעויות בירושלים ובית שמש

לכתבה המלאה
הפגנות חרדים אלימות בירושלים, 15 בדצמבר 2022. זושא לוסטיג, איתמר כרמון - חדשות כל העולם, אתר רשמי
ההרס ברחוב אחרי ההפגנות האלימות אמש/אתר רשמי, זושא לוסטיג, איתמר כרמון - חדשות כל העולם

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה את ההתפרעות האלימה. "אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים לפשע הזה ולמצות איתם את מלא חומרת הדין. אין שום מקום להתפרעויות אלימות ברחובות ישראל", מסר.

יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר, "אלימות, היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אישה ופגעו בשוטרים, צריך להכניס לכלא לשנים רבות". הוא קרא, "הגיע הזמן לעשות סדר במדינה. אסור לעשות הנחות לאף אחד שנוהג באלימות. הפגנות כן, חופש ביטוי, חשוב, אבל הפרות סדר, פגיעה בשוטרים והרס תשתיות - בשום פנים ואופן לא".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף גינה את ההפגנה האלימה. "כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".

גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הצטרף לגינוי. "הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר", מסר. "אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה' ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין". יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז מסר, "פציעתה של עוברת אורח על ידי חבורת פורעים אלימה בירושלים היא קו אדום שנחצה. מקווה שהפושעים ייתפסו במהרה, ושימוצה עימם הדין".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מסר, "מזעזע לשמוע על קומץ פורעים ברחוב בר אילן בירושלים שפגעו באישה עוברת אורח תושבת העיר ופצעו אותה קשה. אותו קומץ פורעים שפוגע בכל תושבי ירושלים ואין מי שעוצר אותם ממעשיהם הרעים והנלוזים שאין בו כל סממן יהודי. יש לתפוס את הפורעים הללו ולמצות איתם את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully