וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בירדן במחאה נגד מחירי הדלק, בכיר במשטרה נהרג מירי

עודכן לאחרונה: 16.12.2022 / 10:19

צעירים שרפו צמיגים והשליכו אבנים בשורת מוקדים בממלכה, כולל בבירה עמאן, בהמשך לשביתות נהגי משאיות המוחים על מחירי הדלק. בעיר הדרומית מעאן, קצין בכיר במשטרה נהרג מירי של "פורעי חוק" לראשו. המשטרה מזהירה כי תפעיל "יד ברזל", שגרירות ארה"ב פרסמה אזהרה ביטחונית

מחאות נגד עליית מחירי הדלק, עמאן, ירדן, 15 בדצמבר 2022. טוויטר, צילום מסך
כוננות מוגברת בבירה. הפגנות נגד המצב הכלכלי בעמאן, הלילה/צילום מסך, טוויטר

עימותים פרצו הלילה (שישי) בכמה ערים בירדן, כולל בבירה, במחאה על מחירי הדלק, וקצין בכיר במשטרה בעיר הדרומית מעאן נהרג מירי. המשטרה אמרה כי הוא נורה בראשו במהלך "התפרעות של פורעי חוק" בעיר הענייה, בנוסף לארבעה שוטרים אחרים שנפצעו מירי במהלך העימותים.

"אנחנו נכה ביד ברזל בכל מי שמאיים לפגוע בחיי אדם וברכוש", הזהירה המשטרה. בעקבות הרג הקצין הבכיר, נפרסה המשטרה בכוחות מתוגברים במעאן, שהייתה עדה בעבר להתפרעויות דומות שפרצו עקב המשבר הכלכלי.

התנגשויות אלימות בין מפגינים צעירים לכוחות הביטחון נרשמו גם בכמה מוקדים בבירה עמאן ובעיר זרקא. עדי ראיה סיפרו כי צעירים שרפו צמיגים בכביש ראשי בין עמאן לבין ים המלח, ושיבשו את התנועה. עימותים אירעו גם באירביד שבצפון, הסמוכה לגבול סוריה, והמשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר מפגינים צעירים שהשליכו אבנים.

לעימותים האלימים קדמו ימים של מתיחות ששררה בעקבות שביתות של נהגי משאיות במחאה על מחירי הדלק הגבוהים, שלטענתם פוגעים בהכנסותיהם. כמה חנויות בעמאן ובערים גדולות אחרות בירדן שבתו ביום רביעי כאות הזדהות עם הנהגים.

הממשלה הבטיחה לבחון את דרישותיהם, אבל אמרה שהיא כבר השקיעה 500 מיליון דינר לאורך השנה כדי לבלום את עליית המחירים. בעמאן אומרים כי הם כבולים להתחייבויות שניתנו לקרן המטבע הבינלאומית כחלק מרפורמה כלכלית, שמגבילה את היקפי הסבסוד לתושבים.

על רקע המצב המתוח, המשטרה בבירה עמאן העלתה את הכוננות לקראת אפשרת של הפגנות נגד מוסדות הממשלה, ושגרירות ארצות הברית בממלכה הזהירה את עובדי הממשל שלה מנסיעות אישיות ורשמיות לדרום ירדן.

המלך עבדאללה, השולט בירדן מאז 1999, התמודד לאורך השנים עם כמה מחאות עממיות, שלעתים גלשו גם לעימותים אלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully