וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון ישן נחשף: חיילים הודים וסינים בגבול נלחמים במקלות וצינורות

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 14:40

הגבול המשותף להודו וסין, שאורכו 3379 ק"מ, היה מקור למתיחות במשך זמן רב. שתי המדינות לא מסכימות על הנקודה המדויקת שבו צריך לעבור הגבול ובאופן קבע מאשימות זו את זו בניסיונות להרחיב את השטח שלהן

סרטון של מה נראה כמו עימות אלים בין חיילים הודים לסינים בגבול בהימלאיה שלא דווח עליו עד כה, הופיע ברשתות חברתיות. בסרטון, שעל פי קצין הודי המקורב לעניין, צולם במדינה ההודית ארונצ'אל פרדש ההררית ב"קו השליטה בפועל" (Line of Actual Control), הגבול דה פקטו בין שתי המדינות, ב-28 בספטמבר 2021.

לא ברור מי צילם את הסרטון או העלה אותו לרשתות, אך הוא נהפך ויראלי ברשתות החברתיות בהודו ביום שלישי, שעות ספורות לאחר שמשרד ההגנה ההודי אישר כי קטטה פרצה בגבול ביום שישי, במחוז טאוואנג המרוחק בצפון מזרח הודו. זאת התקרית הראשונה מסוגה מזה כשנתיים.

בסרטון נראים חיילים משני הצדדים מופרדים באמצעות גדר תיל, אך עדיין מצליחים להכות זה את זה עם נשק מאולתר, כולל מקלות עץ וצינורות מתכת, כמו גם זרקו אבנים ולבנים.

לאחר שגדר התיל קרסה, החיילים ההודים התקדמו, מה שהוביל את החיילים הסינים לזנק מעבר לחומת אבן נמוכה ולעזוב את האזור, לקריאות שמחה מהצד ההודי. מקור בצבא ההודי אמר כי עימותים מסוג זה קורים תדירות בשל חוסר ההסכמה לגבי הגבול והסיורים ששני הצדדים מפעילים משני צדי הגבול.

הגבול סין הודו לסין. GettyImages
קו השליטה בפועל. הגבול בין הודו לסין/GettyImages

הגבול המשותף להודו וסין שאורכו 3379 ק"מ, היה מקור למתיחות במשך זמן רב. שתי המדינות לא מסכימות על הנקודה המדויקת שבו צריך לעבור הגבול ובאופן קבע מאשימות זו את זו בניסיונות להרחיב את השטח שלהן. במהלך השנים פורצים עימותים מדי פעם משני צדי הגבול, אך ביוני 2020 המתיחות גברה כשלפחות 20 חיילים הודים וארבעה סינים נהרגו בקטטה.

ביום שלישי אמר שר ההגנה ההודי כי סין אשמה בניסיון לחצות את הגבול ולשנות את הסטטוס קוו באופן חד צדדי, לאחר שעימותים פרצו שוב בנקודה ביום שישי. חיילים משני הצדדים נפצעו קל בעימות בסוף השבוע, הוא הוסיף. סין האשימה בתגובה את ההודים בחצייה לא חוקית לצד הסיני.

גורמים רשמיים סינים והודים ערכו שורה של שיחות בשנים האחרונות, וסין אף הסיגה כוחות ופירקה את התשתיות לאורך הגבול ב-2021 במסגרת הסכם בילטרלי. אך מאז לא חלה התקדמות, והיחסים הידרדרו עוד יותר על רקע התקרבותה של הודו לארצות הברית והמתיחות בין ארצות הברית לסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully