וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי תקפה את חבריה באופוזיציה: רוצים לראות אותנו לוחמים - לא מפונקים

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 12:53

יו"ר העבודה תקפה את חבריה לאופוזיציה, בעקבות הסיכומים עם הקואליציה על דחיית ההצבעות. לטענת השרה, שימוש בכלי הפיליבסטר יעיל יותר כדי לפגוע בהצבעות. "הוויתור עליו הוא שערוריה"

מרב מיכאלי: "סמוטריץ', בן גביר ונתניהו הם האיום הקיומי על מדינת ישראל"/ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה היום (חמישי) את חבריה לאופוזיציה העתידית, בשל התנהלותם בימים האחרונים בכנסת. "הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת ולא אופוזיציה מפונקת", אמרה. דבריה של מיכאלי באים בעקבות כך שבשבוע האחרון האופוזיציה ויתרה שלוש פעמים על הפיליבסטר הלילי לטובת סיכום עם הקואליציה על דחייה של הצבעות לשעה ידועה מראש בבוקר שאחרי.

השרה מיכאלי הוסיפה כי "הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד כמו שראינו בשנה וחצי האחרונות. במקרה שלנו, כשהשרים עדיין שלנו, זה כלי שיכול להביא גם לנצחונות בהצבעות ולסיכול ממשי של צעדי הקואליציה. הוויתור על הכלי הזה לטובת הסכמות על דחיית ההצבעות ביממה וההצגה כאילו מדובר באיזה 'ניצחון' הוא שערוריה, בטח מול קואליציה דורסנית שבאה לרסק את אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית".

הצהרת של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי בבית המפלה בת"א 3 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת". מיכאלי/ראובן קסטרו

גורמים באופוזיציה העתידית מסרו בתגובה כי האסטרטגיה שמובילה אותם היא לא התשה, אלא כזו שנועדה להשיג שני דברים: לדחות את השבעת הממשלה לרגע האחרון, ובמקביל לגרום לקואליציה העתידית לוותר לבסוף על חלק מהחוקים שנדרשים עבורה לפני ההשבעה וכך ליצור מתיחות פנימית בין השותפות. לדבריהם, הטענה היא שאם היו פועלים במתכונת של פיליבסטרים ליליים, הקואליציה הייתה בקצב טוב בהרבה ממה שהיא נמצאת בו כעת, וזה לא היה נותן דבר.

מוקדם יותר השבוע הגיעו הקואליציה והאופוזיציה העתידיות הגיעו לפשרה בנוגע להצבעה על יו"ר הכנסת, לאחר ויכוחים רבים בוועדה המסדרת והתכנון של האופוזיציה העתידית לעכב את ההצבעה. המהלך נעשה כדי לעכב גם את הליך החקיקה של חוקי דרעי ובן גביר לתוך שבוע הבא, אז מדובר בימי חנוכה שבהם הכנסת פועלת במתכונת מצומצמת.

ביש עתיד בירכו על המהלך, ומסרו: "ניצחון ראשון. לא תהיה היום הצבעה על יו"ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות לוח הזמנים הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully